fredag 30 oktober 2009

Ännu en härligt solig dag...

Zorba redo för ett Parellipass.

Dags för en trevlig långpromenad tillsammans med Therese.

Försökte mig på att ta några uppställningsbilder som jag skulle skicka till Ulrika....det är inte bara "Alfen" som ville vara med....godis....
Sally ute på promenad med Dagis.... :-)Gissa om matte fick bråttom att stoppa Alfen innan han for ner i krondiket...
Full fart och hela tiden på väg mot nya upptåg!

Igår hade vi ännu en underbart solig och härlig dag! Frost och kallt på morgonen som sedan värms upp av solen.....härligt!
Det fanns ju en hel del att göra igår så dagen gick med stormsteg men jag hann med en lång stunds Parelli träning med Zorba vilket gick strålade och han var på sitt allra bästa gåbortshumör! Kom på att jag hade mina koner i bilen så dom kom också ut i paddocken vilket gjorde träningen lite mera spännande. Det var bara ett problem och det var att jag har tricktränat Zorba och ett av tricken var då vi började med att han skulle välta och ställa upp en kon....jättekul då.....kanske mindre kul igår då han skulle gå mellan konerna o olika formationer styrd av mig på avstånd....nu tyckte ju han så klart att han var bara så duktig då han välte och joxade med konerna....såklart....det tog en stund innan jag fick honom att förstå att det var inte det vi skulle göra just denna gången men när den poletten ramlade ner så funkade det fint!
Både han och jag uppskattade träningen och vi var båda så nöjda då vi var klara....det märks såväl på Zorba när han tycker att något är roligt och är nöjd.
På eftermiddagen kom Therese (den andra Therese)och vi gick iväg på en långpromenad.....vilket man lugnt kan kalla lång....
Det var ju så underbart härligt att gå i solen så vi var ute i 1 timma och 45 minuter.
Då vi kom tillbaka var det gott med kaffe, te och en toscabulle.
På kvällen kom Cristina för att hämta Sally som så klart blev jätte glad då hennes matte kom.
Vilken trevlig och rolig dag jag hade igår och så underbart det var att njuta av solen tillsammans med mina djur.
Så var det en ny dag igen och den kommer verkligen att bli fullspäckad.
Jag inleder med att ge mig ut på en ridtur på Zorba tillsammans med en granne.
Tänk om det blir sol idag också......:-)
Ha det så underbart allihopa !!

4 kommentarer:

Eva sa...

Hoppas att ni får en riktigt underbar ridtur...

promenaden igår lät som en toppentur.. =) Hundarna ser ut att stormtrivas... Skrämmande nära diket var... Ha ha ha...

Kramar i massor

Annica skaune sa...

Åh..där är den där snygga Zorba igen..verkligen en vacker häst(nacke) *LER*

I morgon ska ju jag och Ebba på turne till Växjö på utställning så ni får hålla tummarna att hon i alla fall uppför sig..ler

ha en go helg ni alla// kram från oss

Thina sa...

Hur har det gått Annica???
Nyfiken???
Hade ju alldeles glömt bort att du skulle dit....
Kram

Annica skaune sa...

Ja om du skulle hålla reda på allt som alla andra också skulle så hade du ju inte hunnit med dit eget.

Jo hela dagen i sig gick fint men många hundar åkte ut med för dålig bak kärra..och där med Ebba...men de säger jag inget om då hon tar lite *stapplande* steg bak. Men vi ska på de igen till våren då vi ändå tycker de är kul.

Hoppas vi hinner lyckas vara inne samtidigt en dag och snackas vid lite.

Kram och ha en trevlig vecka.

Annica med sina små håriga.