fredag 9 oktober 2009

Vår Lady

Har ju egen soffa och kudde och filt hemma hos Irene också......Vadå Lady...
"Om man är stor måste man vara snäll" Mysen har en mycket liten vän men en god sådan....
Isabelle undrar om det finns plats för henne också under filten....
Måste börja dagens blogg med några ord om vår underbara Greyhound Mysen.....en riktig Lady!!!
Så här på hösten så är det inte väldigt bråttom att gå ut .....speciellt inte då det är rusk väder.
Hon ska ha solsken och ganska så milt i luften för att tycka att det är trevligt.
Kommer hon gående i hallen ....(om hon nu har velat lämna soffan i några minuter ) och man frågar om hon ska gå ut.....då vänder hon på klacken och skyndar in i soffan igen....
Det här med träning av någon hundgren förutom hundkapplöpning är inte väldigt intressant....eller ganska så plågsamt faktiskt....det har funkat med rally-lydnad på en prova på kväll men det är inget som säger att det skulle vara lika okey nästa gång inte.....nejdå....har försökt. Men goare och snällare hund det hittar man inte och gissa om Gandalf har en underbar storasyster.....dock får han sina fiskar varma om hon inte är upplagd för hans lek.
Mellan varven drar de dock iväg i full rulle och busar tillsammans....om det nu är fint värder vill säga.... :-) Gandalf har lärt sig en viss teknik då han busar med en sådan sprinter som Mysen och det fungerar utmärkt.....hej vad det går!
Igår så hade även Zorba busat till det en hel del......då mina övriga häst täcken är sönder bitna av 2 andra hästar så har han inte så många täcken längre......som tur är så har jag hunnit investera i ett regntäcke (ytterligare ett på väg i posten), ett övergångstäcke och ett vintertäcke under sommaren.....7 täcken har jag fått förstörda .....inte kul alls och framförallt inte billigt kan jag berätta. Nu är det iallafall så att Lisa, underbart nog inte biter sönder Zorbas täcken så nu kanske vi kan få bygga upp hans graderob igen.......
Då läget är sådant så vill man ju gärna att det här regntäcket ska fungera och hänga med tills det nya kommer iallafall och det är då man inte blir jätte lycklig då man ser att han har rullat sig i lera med täcket på......kan intyga att det där täcket såg inte roligt ut alls och han såg inte heller rolig ut för lera kan man ju också ha på benen, i manen och på huvudet.....
Så roligt.....fast man kan ju hålla sig för skratt just då iallafall.....ja,ja å andra sidan så är det ju ett friskhets och trivsel tecken att de rullar sig sägs det ju så.......med tanke på förra veckan och penecillin och annat så....javäl......jag har en hel massa borstar. Kul att se att han bara blir bättre och bättre!!
Då jag borstat och fixat med själva Zorba så fick jag en alldeles lysande idé.....varför inte borsta av täcket....den lera som har torkat kanske följer med av???? Och tänka sig det gjorde den faktiskt och täcket såg mycket hyfsat ut igen då han åter kom till sin hage. Måste dock tillägga att Zorba tittade mycket konstigt på mig då jag började borsta på täcket på honom......men han har ju nu haft mig som matte i 2 år och han har helt klart lärt sig att hans matte inte är som alla andra ......så han brydde sig inte.....har väl gått på hetare vatten än buljong.....
Då möter vi åter en ny dag och jag ser fram emot kvällen då Annica, Ebba och syster Asta kommer!!!! Så roligt det ska bli!!! Innan de kommer ska jag också hinna med Zorba, fixa middagen till ikväll, fixa till det hemma och tävlingsträningsgruppen på Tanums BK ikväll.
Hoppas att ni också har något roligt att se fram emot idag och till helgen!!!
Trevlig och vilsam helg önskar vi er alla....både fyrbenta och tvåbenta!!

2 kommentarer:

Eva sa...

Hoppas att ni får en toppenhelg... Att Annika, asta och Ebba kommer upp är ju toppen... Nu ser vi fram emot söndagens resultat.. =) Skönt att Zorba är piggare... Ja vad säger man hon är ju inte greyhoudn för inte och dessutom en dam av stora mått mätta.. =)

Massor av kramar från 08:a

Thina sa...

Ja , nu är de här och det är jätteroligt!!!
Idag blir det Tanums BK först för att träffa Janne och jag tänkte ta mig ett genrep...:-)
Lycka till på MH idag!!!
Kramisar