tisdag 6 oktober 2009

Solen fortsatte att lysa





Igår var det ett underbart väder och så Vidar och jag tog en promenad på eftermiddagen
Promenaden gick så klart förbi Zorba och Lisa.....innan ingång i hagen gick stegen till morotslådan så klart ....gissa 2 som blev nöjda....det är tur att dom inte är bortskämda....
Då vi var på hemväg igen såg vi Zorba gå runt i hagen och nu kunde vi inte se någon haltning alls....och jag bara njuter! Tänk att det kan kännas så underbart att bara se sin häst gå runt och beta i hagen.....
I förrgår skrev jag ett mail till Zorbas uppfödare och tänkte att kanske hon skulle tycka att det var roligt att höra ifrån sin uppfödning....jag hade också upptäckt att det var hon som jag hade haft kontakt med på Svenska Frieserföreningen utan att jag hade vetat om vem hon egentligen var. Skickade med några kort på Zorba också.
Fick snabbt svar och hon var jätteglad över att få höra ifrån oss, hon tyckte att Zorba var jättefin och skrev att nu måste vi ju komma dit och hälsa på Zorbas mamma Celine 22 år och hans storebror. Tänk så spännande och kul.....det vill jag verkligen. Tyvärr så bor hon en bit bort men det kan ju få bli en trevlig semestertur. Hon bor nämligen på Öland. Jag har ju faktiskt alltid velat åka till Öland och Gotland för att se hur det ser ut där.....nu kan det ju vara läge att åka till Öland iallafall.
La fram förslaget till Vidar och han lät inte negativ alls så.......Öland here we come....
Vid 18-tiden kom Helena och det var dags för våran måndags träning.....som vanligt så började vi med platsliggning och igår höll Gandalf tyst och låg fint.....kom ju på häromdagen att det var bra att testa att ha en korvskiva framför honom så det hade jag igår också men den var flyttad en bra bit fram och jag provade också en ny taktik i det att jag bytte kommando till plats så kanske han kan koppla ihop det med korvskivan.....vet inte om detta är något bra men det var en idé jag fick då Helena och jag disk. hur vi skulle få honom att behålla minnesbilden även då korvskivan var borta.....tror ju inte att det skulle uppskattas om jag kommer på tävling och lägger en korvskiva framför..... :-)
Tysr var det iallafall och det i 2 minuter!!! KUL!!!
Vi tränade som vanligt genom att ta ut en hund i taget och träna den tillsammans.
Jag körde sakta men säkert igenom programmet som jag ska tävla i på söndag.....det gick faktiskt jättebra, vilket kändes toppen då vi har haft våra svårigheter i det sista....
Kvällen avslutades med middag och lite kvällsmys.
Det är något våldsamt vad dagarna går fort......
Nu är det dags för en ny dag och jag hoppas ni alla har det bra!!! Njut av det goda i era liv !!!

3 kommentarer:

Eva sa...

Ni fixar det där på söndag utan problem, jag är övertygad! Kram

Lisa sa...

Hejsan Thina!
Här går det framåt ser jag, tävling på söndag då håller jag alla tummar jag har!
Själv tränar vi på halvfart, då jag jobbar massor denna månad!!!!
Ska byta jobb om tre veckor då blir det förhoppningsvis bättre.
Många kramar till er, nu skall vi på tur i solskenet.

Lisa Aiki och Sammy

Thina sa...

Det är skönt att det finns någon som har så stor tro på oss..Tack Eva....kan hända vi gör dig besviken...
Kul att höra ifrån dig igen Lisa!!!
Ja du, jag behöver alla tummar jag kan få....attan vet hur det där kommer att gå men någongång måste vi ju börja så....varför inte på KM...
Hoppas att det blir bättre för dig då du bytar jobb!!!
Kramar tillbaka till er!!!