lördag 17 oktober 2009

Den första snön.




Jaha så kom då den första snön igår.....och om det tycker jag inte ......!
Nu är det ju som tur var som det brukar vara med den snön...lägger sig på backen men inte speciellt länge.
Värsta ovädret var ju då så klart då jag var nere hos Zorba....men som min gamla idrottslärare på lärarhögskolan sa: -Det finns inget dåligt väder .....det finns bara dåliga kläder....!
Japp....så var det tyckte hon....och hon menade det verkligen också....behöver jag säga att det inte var någon lek att ha idrott mellan varven...
Då hästpysslet var klart var det bara att skynda sig hem och först stänga av pellets panna och sedan duscha i full fart medan det fanns varmvatten kvar.....nu undrar ni säkert varför jag skulle
hålla på såhär.....jo....vi skulle ha brandinspektion av skorsstenen.
Det blev inspektion och vår skorssten klarade den så nu kan vi elda ett tag till.....vilken tur....det hade blivit så kallt annars.....och på det dessutom enbart kallvatten känns ju sådär.
Efter det så bar det iväg till Tanum och hem till Irene. Det blev lite kaffe och sedan en tur till Buar ryttarbod för att inhandla Back on Track lindor bl.a. Det är bra grejer det!!!
Tillbaka igen fölr en kaffe kopp till och inhandlade winerbröd.....mums.
Tiden går fort när man har trevligt så vips var det dags att bege sig upp till klubben och tävlingstränings gruppen, kul! Vid det här laget hade det också blivit mycket bättre väder som tur var.....jag tror ju då detta kan bero på att jag hade kommit ihåg både extra tröja och regnställ. :-)
Det blev en trevlig träning som vanligt och jag tror Gandalf också hade det kul, utom möjligen den delen av träningen då det blev sitt eller platsliggning med noll aktivitet....bara kunna ligga i lugn och ro utan att börja sunkskunka sig eller något annat. Passivitets träning kan man ju också kalla det har jag hört. Annars tränade vi också position, skott och möten med andra hundar. Det var en annan hund som behövde hjälp men det var bra för Gandalf också.
Väl hemma igen så kurrade det bra i magen och man var ganska så trött. Det fick bli middag, en go soffa och TV.
Idag så har det redan startat en ny dag ! Hoppas på en lugn helg men idag så ska jag tömma Zorbas box från halm. Vi ska ha spån nu. Tänkte jag skulle be Vidar om hjälp .....det är ju nu ganska tungt.....blir lättare om man hjälps åt! Och så hoppas jag ju förstås på ett underbart väder med solsken så rid och hund turerna, kan vara trevlig!
Ha en underbar helg allihopa!!

3 kommentarer:

Eva sa...

Så kul att träningen gick bra... Vi hoppas att ni slipper oväder idag när ni ska hålla på.. =) Kram

Thina sa...

Här är det sol och jättefint!! Kommer säkert att bli en fin dag!
Hoppas att ni också får en fin dag på "kappen"!!
Kram

Eva sa...

Tack så mkt... Hoppas att ni får njuta av dagen som den är... =)

Kram