söndag 25 oktober 2009

Allmänträningen











Första av allt vill jag önska Trasan, Eva och Matthias lycka till på utställningen i Köping idag!!!
Vi håller så klart tummar, klor och hovar!!!
Igår åkte Gandalf och jag upp på den så kallade allmänträningen.....den har en bestämt tid på lördagar mellan 10-12 och då ska det också vara skottträning varannan gång...
Vi som var där var 3 från tävlings träningsgruppen och sedan fick vi en ny besökare utifrån....som hade en ridgeback på 1½ år. Jag tror hon hade varit med på någon valpkurs någongång men jag är lite osäker. Hon ville få chansen att träna sin hund på att vara på samma plats som en massa andra hundar....det där med en massa andra hundar kan vi nu avskriva på engång......det var 2 valpar och så Gandalf.....lite tråkigt att det var så få där.
Valparna är vårat senaste tillskott på hundar i tävlings träningsgruppen....våra framtida stjärnor!!!
Gandalf var faktiskt jätte duktig och det känns som det är en del som håller på att lossna....så kul....trägen vinner kanske det heter .....och just nu verkar det så också.
På hemvägen fick det bli ett besök på apoteket och Happy Pris. Jag håller ju på att ordna med mammas 70-års present och Evas julklapp så då var det dags att leta reda på fortsättningen så att jag kan göra dom klara.
Innan jag åkte hem åkte jag ner och tog hand om hästarna en stund då jag visste att Therese jobbade även igår och skulle säkert vara helt slut då hon kom hem......nu slapp hon iallafall det.
Väl hemma igen var det jätteskönt att sjunka ner i soffan en stund och bara koppla av med kaffe och en muffin.
Sedan blev det en lugn och skön fortsättning på lördagen.

3 kommentarer:

Eva sa...

Men ridgebacken fick ju fint sällskap ju.. =)

Nu börjar jag bli bra nyfiken på den där julklappen faktiskt.. =)

Kram

Anonym sa...

Tror det blir något till köket i Julklapp Eva!!! En tratt eller kanske ett rivjärn......

Eva sa...

Ja visst blir det det... Det blir ett rivjärn med tratt... *s*