torsdag 1 oktober 2009

En dag med full fart...

Igår började dagen med att Gandalf rymde från hundinhägnaden och stod på framsidan av huset helt plötsligt.....detta har skett två gånger tidigare varav den ena var då han var riktigt liten och kom igenom på ganska små håligheter.....den andra var för ett tag sedan och det har jag åtgärdat....trodde då att det var det stället som hade havererat igen eller att någon varit inne där och inte stängt grinden....men nejdå....denna gången var det ett nytt ställe.....inte lätt när man har en smart hund...jaja...bara att fixa!
Sedan var det dags för en uppröjning i huset med dammsugaren för att sedan fara till affären och handla.
När handlingen var klar var det dags att åka ner till stallet för att fixa där och träffa Kjell hovslagare. Han fixade och donade med Zorbas hov....nu var hoven iallafall kall så han kunde slå på en sko då hålet satt under skon. Jag tycker så synd om min "lilla" älskling då han går sååå illa....hoppas verkligen att han är bättre idag. Det gör ont i mig när han
inte mår bra....
Hans dam, Lisa tycker verkligen inte om att han är halt.....hon håller sig på lite avstånd och han får inte äta ut hennes hö hög som han brukar......men då vi kom och skulle ordna med Zorba då var det Lisa som kom ganska fort och ställde sig vid Zorba.....när det verkligen gällde, ja då fanns hon där !!! Dom är ju för söta....Han har verkligen träffat "kvinnan" i sitt liv!!!
Vid 17.30 var det dags att åka upp till BK-klubben för det skulle vara skott träning och det ville jag vara med på med Gandalf, för att sedan träna en stund innan medlemsmötet började.
Det där med skott träning var fel info på hemsidan så det blev det ingen men jag tränade en stund och det gick faktiskt rätt så bra.
Resten av kvällen gick åt till medlemsmötet och jag var inte hemma förrän 21.45.....gissa om jag var trött då!!!
Jag tänker nu påbörja denna dag med en mega stor önskan och förhoppning om att min kära Zorba mår mycket bättre i sin hov!!!
Fånga dagen och ha det toppen bra allihopa!!!

1 kommentar:

Eva sa...

Jag hoppas att Zorba snart blir bättre... Vi håller alla tummar och klor vi kan för att det snart löser sig..

Skoj att det gick bra med alfen igår.. Vi inväntar ju ett toppenresultat nästa helg.. =)

Kram