tisdag 13 oktober 2009

En lugn dag

Vem behöver diskmaskin??? :-)
Det här måste ju ändå vara mijövänligt......avdelning värre!



Igår gick det mycket lugnt till här hemma. Det blev så klart en tur till Zorba och lite fixande i hemmet men annars fick det bli en lugn dag. Gandalf var fortsatt trött men piggnade till framåt kvällen då Helena kom som vanligt på måndagar. Vi brukar ju träna tillsammans då.
Igår började ju också älgjakten så nu är det väl bäst att man passar sig....inte gå i skogen hur som helst och på med reflexvästen.....får kanske verkligen passa mig om jag rider ut....visst skulle man väl kunna tro att Zorba var en älg..... :-) Ganska tufft att ha en egen "älg"..... :-)
Jag såg jägarna några gånger då de åkte förbi i sin bil men jag hörde inga skott så kanske det inte blev någon älg igår....
Nu är det dags att få fart på Zorba (min älg ) igen....han har ätit klart sina mediciner och han verkar må som en prins! Under helgen har han till och med uppfört sig som en vild hingst....då Therese red eller körde iväg med Lisa......vilken katastrof.....han blev ju ensam i hagen en liten stund.....det finns bergis ingen häst som det är så synd om då som han.....typ ensammast i världen.....mitt sto har lämnat mig.....så det blev full rulle och hingst uppförande....svårt att tro om den latmasken....men som sagt ska det vara någon som får fart på honom så är det ju tydligen Lisa! :-)
Tänkte att vi skulle ta en liten promenad i dag och kanske ett besök i paddocken. Får se vad det blir.....kanske kan man få se lite vild sto beteende i hagen nu då.... :-)
Med hopp om att vi alla får en solig och fin dag och se upp för älg jägarna, säger jag nu hejdå!

3 kommentarer:

Eva sa...

Att denna lata herrn kan springa det lovar jag dig att jag vet... =) Hmm en älg.. Ja akta er.. Han är ju rätt storlek iallafall.. På med reflextäcke och miljoner små reflexer så ni lyser upp hela stan.. *skrattar*

Annica i skane med gänget sa...

Hejsan..
Skrattar..vad är de för Collie du har.
Asta har varit hos mormor idag när jag var iväg. Och Ebba låg i min säng och vänta tills jag kom hem på lunchen..måntro hon passar på. Sedan var hon med mig i bilen på jobbet och de tycker hon är toppen.

Själv sov jag bort hela kvällen.

och ska även bädda ner mig nu efter en tur i kylan..BRRRR

ha de gott...kram

Thina sa...

Ja...har du aldrig sett på Zorba som en älg, Eva?

Jag har en Collie av typen diskmaskin/långhårig....inte så vanlig ute på marknaden....onoff och elgiganten har missat dom totalt!
Jaså Asta kosar sig hos mormor....det måste ju gillas bara...och "lilla" Ebba är nöjd bara hon är med matte...:-)
Kan gissa att du är trött....
Kram till er alla från oss alla!!!