lördag 3 oktober 2009

Piggare iallafall

Vi började med skottträning

Trots att matte drar lite lätt i kopplet så sitter jag kvar.

Det här med bitstock är riktigt roligt






Platsläggning är något att träna på och speciellt att vara tyst.

Först av allt så vill jag önska Eva, Mathias, Trasan och Ina lycka till på utställningarna i helgen!!!
Nu är det debut i juniorklass på SKK och urhundsklubben.....spännande!!! Personligen så tror jag att det går strålande!!!
Jag vill också passa på att önska Helena och Gizmo lycka till på MT idag.....klarar han det så är han Korad.
Igår morse åkte jag ner till Zorba för att pyssla om honom och ge honom hans metacam.
Han gick inte speciellt mycket bättre men han kändes och såg mycket piggare ut på något sätt....sitt lite busiga uttryck hade han fått tillbaka och det kändes gott. Hoppas nu bara att han ska kunna gå bättre snart.
Vi hade flera myspys stunder mellan mina göromål med boxar, mat och liknande.
Det finns en hel del att göra!
Passade också på att sköta om Zorba lite extra med borstning och sådant ute i hagen, satt också hos honom och bara njöt av att ha min fina, underbara häst, solsken och ett bra liv!!!
Vi hade det rakt igenom supermysigt!!
På kvällen var det dags för träning i tavlingsträningsgruppen och nu börjar vi bli några stycken faktiskt....om inte jag har missat någon nu så var vi 9 hundar....inte illa och jättekul!
Själva träningen började med skott träning och det gick alldeles utmärkt. Gandalf reagerade inte över huvudtaget. Först lekte vi och sedan låg han plats......det gick lika bra både och!!
Träningspasset igår gick faktiskt riktigt bra och det kändes roligt förutom att jag höll på att frysa ihjäl i mina fötter.....den här kylan har kommit snabbt....tur det finns go värme i en Volvo.
Nu på morgonen bär det av till Uddevalla och titta på MT och MH test......kul! Det har jag bara sett på film nämligen och snart är det ju dags för Gandalf att gå MH så.....måste ju se vad det är sådär i verkligheten.
Det ska ju då bli extra kul eftersom Helena ska gå MT med Gizmo som ni säkert redan har läst.
Fick rapport i morse att Zorba mådde bättre och gick bättre!!! JIPPI!!!
Sist men inte minst vill jag önska alla en härlig och underbar lördag!!! Njut av de bra sakerna ni har i era liv!!!

Inga kommentarer: