torsdag 29 oktober 2009

Ganska vanlig dag...

Igår var det onsdag och mitt i veckan dags....eller lill-lördag som det också heter. Nu var det mycket länge sedan det var lill-lördag för min del...för det hade jag endast i mina tonår...då var det disco dags ibland även på onsdagar....när föräldrarna tillät...vilket var på lov och liknande.
Men den tiden är förbi och nu är det som vilken dag som helst....brukar titta på livvakterna på tv klockan 21 men det var sista delen igår så....
Just nu har vi en hund extra då lilla Sally är här på "Dagis" eller kanske det den här gången ska heta "Nattis" då hon har sovit över. Sallys matte och lillmatte kommer hem ikväll.
Det fungerar sååå bra med att ha Sally här så man tänker knappt på att man har en hund till.
De kom och lämnade henne till mig vid stallet igår morse och då startade vi upp med en långpromenad.

Just nu har jag funderingar över om det är dags att ställa ut Världens Bästa Gandalf igen.....är sugen på att åka upp till Stora Stockholm och till My Dog i Göteborg....det gäller ju att sikta stort... :-)....det känns och ser ut som om han har vuxit till sig ordentligt och framför allt som han har vuxit i sitt huvud....det var ju på grund av det bland annat som jag la ner det där med utställning ett tag....han hade ju ett alldeles för stort huvud för sin kropp....vet att det kanske låter konstigt men hans huvud växte fortare än hans kropp, kan ju bli så då de växer. Det fanns en del andra saker som jag också kände hade ett stort behov av att växa på sig....han var ganska så platt på huvudet och så fällde han en hel del päls också....men som sagt nu tycker jag att han börjar se bra ut.....kanske får ta lite stöd och rådgivning av min uppfödare Ulrika.
Ja...det tål att tänka på....precis som den uppgiften som Janne gav oss i tisdags att fundera över och börja åtgärda till på tisdag.....hur skapar jag en sådan kontakt och relation med min hund så den struntar i allt annat och bara fokuserar på mig när jag vill och kräver, det är jag som ska vara viktigast i hela världen, mig han ser upp till....Janne ska konstruera stark störning för att testa detta.....hmmm...
Som ni ser så finns det nu inte bara en sak att fundera på .....och detta plus en hel massa andra saker som också går runt i huvudet. Hmmm, kanske kommer bli överhettning...:-)
Nja....nu är det ju en hel del positiva och trevliga saker det flesta av dem så.....det ska nog gå bra men känner ni att det luktar bränt så vet ni.... :-)
De tråkiga sakerna som man skulle kunna gå runt och älta tänker jag inte bry mig om även om det är svårt att låta bli ibland.... men det leder ingen vart....man får bara se till att eliminera orsakerna till dom i sitt liv....man lär så länge man lever och dessutom är livet för kort för att ödsla tid på det. Jag har kommit på att man får liksom rensa ibland....vad är värdefullt att fylla det med och med vilka...alla ska ha en ärlig chans ....sen kan det räcka! Jag har underbart trevliga och bra personer i mitt liv så jag behöver inte ödsla pärlor till svinen och man ska inte vara för snäll har jag börjat fått lära mig.....nej, inget att ha! Ner i avfallskvarnen...inte samla på sådant som man inte mår bra av!
Ojojoj det där blev allvarligt... men det är väl så livet är....lite upp och ner och lite skoj och lite allvar! Kan det vara det som är charmen till och med fast det inte alltid känns så .....
Jaja.....idag är en ny dag och vad för spännande och roligt kan den ha i sitt sköte mån tro!?
Vet att jag har en hel del att fylla den med idag iallafall....KUL!!!
Fånga dagen!!!

5 kommentarer:

Katarina sa...

Klart du ska anmäla honom!!! MyDog är ju tom på "hemma plan", så gott som iaf. Förmodar att de vet att anm.avgiften stiger med 100 kr from söndag...så sätt fart du.
Kände så väl igen dina andra analyseringar. Tyvärr lyder inte alltid hjärnan bara...

Eva sa...

Klart att du ska komma upp till Stora Sthlm.. =) Det ser vi fram emot... Börjar känna mig lite tvetydig angående MY DOG... Hmm jaja vi får väl se.. Finns ju tid kvar! =)

Hoppas att vi hinner ses i helgen...

Saknar dig!

Kram

Anonym sa...

Hej! längesedan vi hördes av nu. läser här ibland. Kul att se att det går bra för Gandalf. Kram Marita

Anonym sa...

Hej! Längesedan vi hördes nu. Kul att se att det går bra för Gandalf. Macho är satt på diet. Gått upp för mycket i vikt. Men det är inte "farmors" fel:-) Snarare "mormors". Nu måste vi alla stå emot de bruna, mandelformade ögonen. Vad skulle husse sagt om en tjock "pitabulle"????Kram Marita

Thina sa...

Ja...det blir nog till att anmäla Gandalf idag Katarina, min uppfödare tyckte han var jätte snygg då jag skickade henne dagsfärska kort igår. Du ska väl också ställa på MyDog?
Är frestad att komma till Stora Sthlm Eva...ska fundera på det...
Så roligt att höra från dig Marita!! Ja, nu var det alldeles för länge sedan vi talades vid!
Jaså han är för tjock den "lilla" Matcho....det blir till att ta med honom ut på joggingtur kanske???
En för tjock Pitabulle skulle absolut inte Andreas ha gillat det kan vi iallafall skriva upp....
Kramar till er alla !!!