onsdag 14 oktober 2009

Inte kul att sitta långt borta.....

Det finns gånger då det är värre än vanligt att bo ca. 50 mil från Stockholm.....
Som igår tex då min Eva ringer och är både jätte ledsen och chockad och arg och allt vad en sådan upplevelse nu bjuder på inombords......
Hennes hanhundar hade brakat ihop eller kanske man kan säga att Chippen inte ville ha sig ett nafs av lilla och unga Trasan.....så det small tillbaka.....förstår att en äldre hane kan reagera så....
olyckligt nog så var det en hörntand som såg till att det hela slutade med ett jack på Trasan, under ögat .....ni ska bara veta hur nära det var ögat.....så, tur i oturen.....ögat är inte skadat.
Men den där känslan att sitta 50 mil bort och inget kunna göra något annat än att finnas där i telefonen och försöka lugna och så......inte kul alls kan jag tala om....det är ju inte till speciellt stor hjälp att säga: du.....jag kastar mig i bilen och är hos dig om 6 timmar......med lite tur.... :-(
Ja, ja nu är det som det är och det är inte så mycket att göra åt så.....det är bara att gilla läget men jag kan lova er att det kändes inte bra alls..... :-(
På förmiddagen igår skulle jag ta min Zorba på en promenad och de gjorde jag också......tror inte att det var så populärt att vi skulle gå iväg utan Lisa.....vilket både Lisa och Zorba var överens om märkte jag.....
Zorba höll på att Friesra sig och Lisa var total vildhäst i hagen mellan varven......en lugn och fin promenad i solskenet.....nja.....det kan man väl inte säga men skam den som ger sig så till slut så slutade Zorba upp med sina dumheter.
Då tyckte jag att det var dags för en liten extra sväng .....och den gick då utmed deras hage.....jovisst eller hur.....där kom Lisa farande som en komet...och med sina helikopter hopp och skutt.....i och för sig så fick jag mig några goda skratt för att se en häst uppföra sig som helikopter rotor (tror jag att det heter).......upp i luften och runt....spännande den var ny...
Efter en stund fick det bli helt om marsch och tillbaka in i hagen för Zorba......
När vi närmade oss grinden så kom Lisa som en komet emot oss och jag tror att hon skulle ha vunnit Elitloppet utan problem och ni skulle ha sett den blicken jag fick......dessutom med helt uppspärrade näsborrar.....nu var hon minsann upprörd.....varför i hela fridens namn tar du min prins ifrån mig........såg det ut som om hon ville säga mig.
Ja, ja men det finns inte mycket som inte en morot kan fixa......Lisa åter lugn och nöjd igen!
De två for iväg i full rulle genom hagen för att sedan avsluta vid sina betongrör med hö i....där stannade de och mumsade bredvid varandra i lugn och ro som om inget hade hänt.....lustiga djur det där!! Och vilket par!
Jag gjorde iallafall 2 flugor på smällen igår .......2 hästar blev motionerade.....tänkte att jag kunde komma på ett sätt så att även hundarna kom med i paketlösningen.... :-)
Konklutionen av detta blev iallafall att vi har både en vild hingst och ett vild sto i hagen.....när de är på olika sidor om "tråden"annars går det minsann inte speciellt vilt till därinne...... :-)
Det ser ut att bli en solig men kall dag idag då graderna står på minus sidan.....
Fånga dagen!!!!

1 kommentar:

Eva sa...

Ja det hade ju varit hur skönt som helst om du hade varit i närheten men jag är glad att telefoner finns.. =) För egentligen behövde jag nog ngn att prata med... =) Tack så mkt för att du fanns där... Kram