söndag 18 oktober 2009

Spanskt show träns




Ibland brukar jag vara inne på Tradera och titta på lite allt möjligt faktiskt för där finns nämligen det mesta man skulle kunna komma på att man kanske behöver....fast man egentligen inte behöver det ......
Eftersom jag nu har en "Arnhäst" som dessutom ser Arnig ut ibland tydligen, så tänkte jag att då får jag väl skaffa ett passande träns till honom...
De passande tränsen kallas spanskt träns och portugisiskt träns bl.a.
Häromdagen så hittade jag faktiskt ett Spanskt Showträns som såg mycket Arnigt och mycket trevligt ut så sagt och gjort, jag la ett bud.
Nu är det så bra på Tradera för man lägger ett maxbud och så är man automatiskt med och bjuder upp till den summan som man har satt som maxbud.
Jag brukar då tänka ut hur mycket jag är villig att betala inklusive frakten och så lägger jag det budet på en gång. Om man blir överbjuden så får man ett mail som talar om detta och då vet ju jag att det är kört....någon annan får det.
Till saken hör också att denna typ av träns brukar vara mycket dyra så jag trodde ju verkligen inte att jag skulle få det.....men så låg där ett mail att jag hade det vinnande budet.....tränset var mitt!!! Så kul.....jag gick genast in och betalade det så att jag skulle få det hemskickat så fort som möjligt....spänningen är stor nämligen.
Jag har ju också beställt ett vitt träns till Zorba men det skulle inte komma förrän i mitten eller i slutet av oktober så.....kanske det snart är på gång det också.
Det är ju bara så roligt detta med häst och hundsaker.....personligen så tycker jag det är roligare än att shoppa kläder till mig själv....
Jag skulle tro att mina hundar och min häst tillhör det övre skicktet på bortskämdskalan och kan ni tänka er att det tycker jag bara är toppen och precis som jag vill ha det! Passar mig perfekt faktiskt och vi älskar att skämma bort dem allihopa här hemma.
Nu är det ju inte så att det ska gå ut över hur de uppför sig för det är en helt annan sak.
Det innebär alltså inte att det är okey att uppföra sig hur som helst men det kallar jag inte bortskämd utan dålig uppfostran och/eller dåligt ledarskap.
Det där lät högtradigt .....jaja...men man kanske får lov till att vara det också ibland.
I min värld ingår det i detta med att ha djur och att ta hand om dom på allra bästa sätt att de har ett bra ledarskap i sina ägare och fasta rutiner m.m.
Nog om detta.....det var auktioner på Tradera jag var inne på....tänk att man kan hamna på sådana sidospår av ett spanskt showträns.... :-)
Jag sätter iallafall in ett par bilder på mitt fina träns.....bilderna har jag (knyckt) lånat på tradera från annonsen som jag bjöd på så det är det tränset som jag just har vunnit.
Idag är det söndag och jag hoppas att den har sol i beredskap (det är ju fortsatt rätt så mörkt ute än). På planen finns ridning med Lisa och Therse kanske, hundpromenad tillsammans med Crisitina och Sally, så ovanligt va?!!
Sedan får vi se vad mera dagen har att bjuda på!!!
Trevlig söndag på er och FÅNGA DAGEN!!!

3 kommentarer:

Annica skaune sa...

Verkligen ett jätte fint träns som du har köpt. Ja de är farligt att gå in på tradera..har slutat med de..fast skulle kanske ta mig en till. *LER*

här skiner solen så de får bli skogen snart..

sköt om er och och de sååå jätte gott ni alla..kram

Thina sa...

Ja det kan allt vara lite farligt...man får bestämma sig för vad man verkligen vill ha och hur mycket man vill betala har jag kommit fram till....sen om det där man verkligen vill ha är samma sak som att man verkligen behöver det.... :-)
Så gott att solen sken på er också igår!!
Ha det så gott och kramar till er alla från oss alla!

Eva sa...

Ohhh så fint det var... Nu hoppas vi snart på att få se bilder på "Kungen" i detta.. Fatta vad folk ska vända sig om. =)

Kram