söndag 4 oktober 2009

GRATTIS HELENA OCH GIZMO!!!

Fick gå med Helena och sätta upp MH banan. Hon skulle vara figurant där resten av dagen.
Helena och Gizmo redo för start.....lite nervöst var det allt...:-)
Helenas bror och hans kompis var också nyfikna på hur det skulle gå och de skulle filma.
ID-kontroll innan start.
Så har Gizmos MT startat!








En mycket glad och nöjd Helena!! GRATTIS!!!

ETT JÄTTESTORT GRATTIS TILL HELENA OCH GIZMO!!! NUMERA BÄR GIZMO PÅ TITELN KORAD!!!
Igår var det dags för Gizmo att göra MT och jag fick den äran att vara med!!! KUL!!
Tidigt på morgonen gav vi oss iväg och han skulle starta klockan 8.00.
Jag har aldrig varit med på ett sådant test så det kändes spännande. Jag har sett det på film en gång hos min uppfödare men det är ju en annan sak att få se det live.
Vi gick med hela vägen och jag tycker att det var jätte roligt.....det mest roliga var ju då förstås att Helena och Gizmo klarade det bra och avslutade på 461 poäng vilket då är en bra bit över godkänd strecket som är 300.
När allt var klart där var det dags att följa med på ett MH, som också gick på samma ställe den dagen. Tänkte att det vore verkligen kul att ha varit med om det också då Gandalf snart ska gå sitt. Det var samma sak där ....jag hade enbart sett det på film hos min uppfödare.
Jag tyckte att det kändes mycket mera förståeligt då man fick vara med om det live. Känns ju dessutom lite skönt att ha sett det en gång iallafall innan det är dags.
La även upp nästa veckas fasta och bestämda träning inför KM......träning måndag med Helena, onsdag på schäferklubben (första gången) och våran egen träningsgrupp på fredag......sen är KM på söndag.
Nästa helg kommer Annica, syster Asta och Ebba på besök!!! Det är något vi verkligen ser fram emot!!! Då ska vi minsann fira 1-årsdag!!! VÄLKOMNA!!
I morse hade vi spöregn men nu skiner solen!!! TUFFT!! Det är som man säger: Efter regn kommer sol!!! Dags att ge sig ut i solen!!! Ha en underbar söndag!!

4 kommentarer:

Skaune sa...

Hejsan!
Ja de ska bli JÄTTE kul att komma till er helgen som kommer och umgås med hundar och allt kul som vi ska hitta på...
Hoppas ju få se en liten debut på KM när vi ändå är där..ler
Och så får vi ju se när Janne brottas lite med Ebba..*LER*

Trött kommer jag att vara i veckan men hoppas vi hinner höras av..

Kramar till er alla...från oss alla..

Annica Ebba och Asta

Thina sa...

Ja, det ska bli bus kul att ses!!!
Roligt att få träffa Ebba också det har vi ju inte gjort!
Debuten i KM är nog inte mycket att se men ....kanske jag vågar mig upp på ett försök...vi behöver ju träningen.
Hoppas att du ska få en bra vecka på det nya jobbet och att du ska trivas!!!
Kram från oss alla!!!

Anonym sa...

Stort Grattis Helena till Korningen!! Ser fram imot att träffa er i träningsgruppen.

Mvh
Janne

Ullsåsas blogg sa...

Hej Stort grattis till Korningen.
Så kul att Ast med flock skall komma på besök. Här har vi förtillfället tredje tiken på besök + att både Amy och Diva höglöper så Grabbarna är inte riktigt sig själva om ni förstår vad jag menar. Dregen går i alla fall inte att träna med.
Innom kort kommer det valp nyheter på min hemsida.
Kram Ulrika