tisdag 27 oktober 2009

Hann precis innan regnet....


Igår började morgonen som oftast med en tur ner till Zorba och lite fixande.
Jag och Zorba red ut själva igår och det tillhör inte vanligheterna för det är något som jag har tyckt har känts lite sådär.....trevligare med ridsällskap men nu hade vi väntat på ridsällskap i flera dagar och det hade kommit en hel massa emellan för de som skulle rida med så....nu ville vi verkligen ut och rida.
Vi red inte så långt från gården men vi hade en trevlig tur för oss själva. Zorba var lite lat i jämförelse med då han måste hålla takt med Lisa som är så snabb.......men vad gör det.....mysigt och trevligt hade vi! Säger som Emil om Alfred, fast jag byter ut namnet då: "-Du och jag Zorba"
En nöjd och belåten Zorba gick tillbaka in i hagen till sin Lisa och hundarna väntade nu på sin tur.
Det blev en sväng med dom och de sprang lösa tillsammans vilket innebar att det blev en hel del rally race.....något oundvikligt då en Greyhound är lös....
Gandalf som är uppvuxen med detta sätter full fart efter Mysen och gillar det lika mycket han.
På hemväg i bilen kom regnet.....snacka om tur.....!
På kvällen kom Helena och vi satte oss med tävlingskalendern som hon hade dragit ut. Där stod alla lydnads och brukstävlingar 2010. Hon hade dessutom med sig en kalender över var och när det skulle vara MH och korningar.
Nu tror jag året är fullspäckat för Gandalf och mig.... :-)
Som avslutning på kvällen blev det en trevlig promenad med alla fyra hundarna.
Vädret var väl sådär men vad gjorde det! Trevligt hade vi det!!!
Så var det en ny dag igen och tävlings träningsgruppen ikväll.....kul!!!
Hoppas att ni får en innehållsrik och trevlig dag idag!!! Det tänker jag ha!!!

2 kommentarer:

Eva sa...

Hoppas att ni fick en lika trevlig kväll idag också...

Klart att Zorbin ska vara lat när han är själv.. Den lilla grisen måste ju testa kanske matte inte orkar driva.. *s*

Kram

Thina sa...

Ja...det blev en trevlig kväll!
Visst är han en fuling ibland min vår lilla Zorbin....men så söt och goooo....
Kramisar