torsdag 22 oktober 2009

Häst stund i solen.....

Här skulle det fotas och gå med häst....:-)
Nu ska vi njuta av solen och ridturen!

Söta gulliga och rara Lisa väntar på moroten ....
Fjolliga matte ....då Zorba har blivit riden så är det Back On Track täcke på!
Ett av de nya täckena som bildar vår nya och hela uppsättning....som är under uppbyggnad igen.....gott!

Du skulle stå still.....det hjälper nu inte om du blir lång och stor...det är Zorba som brukar vikariera som giraff.....då de är sjuka....
Den där cowboy hatten var skummel.....är det inte sådana de har i vilda western?
Har du nu missat att jag inte är en Quarter eller en Mustang....Frieser var det...hallå!!!
Ska ni gå nu???
Okey då.....och nu var det jättegott med mat efter turen.
Igår morse åkte jag ner ganska tidigt för att fixa till allting som skulle göras hos Zorba och Lisa.
När det var klart blev det en promenad med hundarna och sedan iväg till Veronika för att hämta upp henne till en häst stund.
Morgonen hade varit grå och dimmig men just som vi började hålla på med hästarna så sken solen igenom allting och vi fick ett underbart väder. På eftermiddagen då jag kom hem försvann solen minsann igen....men okey då....kan ta det då vi fick ha den med oss på vår tur!
Det var ju precis en vecka sedan som vi återupptog våran hästdag en gång i veckan som vi hade för ett år sedan.
Veronika fick ta hand om Zorba och jag tog hand om Lisa.
Så bar det iväg ut på ridtur/promenad i solskenet och gissa om det var mysigt!!!
Zorba och Lisa tyckte att det var så mysigt de också ....de frustade i välmående och gick där och myste.
Lisa är en sådan häst som du måste lära känna även om hon är snäll redan från början.
Igår kändes det verkligen att jag börjar att lära känna Lisa.....hon var bara sååå gullig och go.
Veronika och Zorba myste tillsammans de också må ni tro!
Jag har upptäckt att det är något konstigt med eller vid ett av husen som ligger granne med Therese och Jörgens gård....då jag har ridit eller gått förbi med Zorba har han blivit orolig just precis där och sedan har det gått över då vi kommit förbi.....attans konstigt....därför tog vi den vägen hem till gården igen för jag ville se om även Lisa reagerade där...
Jajamensan.....det var Lisa som reagerade först men då var det ju också vi som gick först....samma visa som med Zorba ....ju närmare vi kom desto oroligare blev hon och även Zorba då bakom oss.....ju längre bort vi kom då vi gått förbi ju lugnare blev dom återigen....är inte detta mystiskt....???
Det är någonting där som inte stämmer....lite obehagligt faktiskt....
Om du ska rida eller gå runt den lilla rundan som vi har så måste du dessutom gå förbi där....
Kanske skulle ta dit någon från alla de där mystiska programmen om konstiga saker.... :-)
Idag är en ny dag och jag tror inte att vi ska gå eller rida förbi där för idag tror jag det är dags för lite Parelli och trickträning......kanske....
Jag hoppas att ni alla får en angenäm dag!!!

2 kommentarer:

Eva sa...

Ohhh så snygg han blev i nya täckena... Han passade verkligen toppen i det nya rutiga.. =)

Kram

Thina sa...

Ja visst gjorde han och det satt perfekt på honom också, ett bra köp hoppas jag!
Kram