onsdag 21 oktober 2009

Såååå pinsamt!

Hade nog trott att jag skulle få lite mera respons på de länkarna till you tub som jag la ut igår.....det hade ju varit så roligt att höra vad ni tyckte m.m. men det kom endast en kommentar......snyft....
Jaja ....det var igår det! Nu är det en ny dag!!!
Innan jag nu går in på den nya dagen måste jag ju berätta om mina äventyr igår.
Dagen började i det vanliga lugna lunket med en tur till hästarna för att fixa och ordna där och sedan en tur med hundarna. Zorba och jag hade en vilodag från ridning igår så han fick enbart en massa morötter, kel och mys.
Innan jag åkte hem så blev det en kopp kaffe hos Veronika och lille Kevin. Han är ju bara sååå gullig när han skrattar och ler hela tiden.
Vid tjugo över fem var det dags att packa in Gandalf och mig i bilen för att åka och hämta Helena, Gizmo och Arragon. Helenas bil är på verkstan så vi trängde in oss i min......funkade fint!
Vi styrde kosan till Tanums BK och Tävlingträningsgruppen som nu har flyttat sin träningsdag till tisdagar istället för fredagar, bra tycker jag.
Det var första gången som Helena skulle följa med och göra sin entré i gruppen. KUL!
Väl framme tog jag en annan väg upp för att slippa slira i lera och parkerade ordentligt uppe bredvid appelplanen......det var väl iallafall vad jag trodde....
Vi tog ut Gizmo och Gandalf och gick in på appelplanen. Alla skulle nu platslägga för skott träning och det blev en lång rad med hundar.
Precis innan Janne skulle börja skjuta så hördes ett enormt dunder och brak....ja, det brakade verkligen till ordentligt ......ett litet mentaltest för både förare och hundar skulle man kunna säga.
Jag fattade absolut inte var det kom ifrån och när jag vände mig om så fick jag minsann se det hela........
Det var min Volvo som hade gett sig iväg ut på en egen åktur och den hade slutat rakt in i staketet som lagt sig under bilen och in på appelplanen någon meter......herre jösses så pinsamt men vilken tur att den inte gav sig iväg längre.....eller en stund innan när det stod en del hundar och deras ägare utanför appelplanen.....
Allt som oftast då det händer sådant så är det den mänskliga faktorn som varit framme och så även denna gång....jag hade missat att lägga i parken i bilen......och det lutade nedåt......och som sagt den rullade ett 10-tal meter....:-(
Vi genomförde skott träningen och sedan fick jag hjälp av Janne, Niklas och Stefan med att få bort min bil från staketet och appelplanen....TUSEN TACK FÖR HJÄLPEN!!!
Fick mig ju förstås en kommentar om kärringar bakom ratten men den kan jag ta.....det var mycket klantigt av mig.....dessutom så är man ju numera absolut välkänd i träningsgruppen den saken är klar....men jag kan bjuda på den också....är bara så glad att det inte slutade värre!!!
Jag får ta med mig Vidar upp i helgen och så kanske han kan hjälpa mig att laga staketet ......det var också något skydd av något slag som lossnade på bilen men det höll så det kanske han också kan hjälpa mig med att sätta fast igen.
Vi fortsatte träningen och igår funkade det mycket bra faktiskt....Gandalf var duktig. Det var fortsatt träning på positioner i linförigheten och apportbocken.
Då vi är några stycken som tränar inför LK-1 så körde vi en hund i taget på linförighet och sedan tränade vi apportbocken. Det där med apportbocken har varit ett litet gissel just då det gäller momentet i LK-1.....att apportera som vanligt är inga problem och Gandalf bara älskar den.
LK-1 har ju den fina ordningen att de ska bara ta den från förarens hand och hålla den för att sedan låta föraren ta den tillbaka. "Alfen" har tagit den på kommando men sedan tappat den .....igår funkade det.....han tog den och höll i den och jag kunde ta den tillbaka igen......JIPPI!!! Min duktiga lilla "Alf" ! Träning ger färdighet .....stämmer bra!!!
Efter ett lyckat och mycket trevligt träningspass bar det av hemåt igen.
Våran träningsgrupp är verkligen trevlig får jag lov att säga och jag ser fram emot nästa träning!
Ja....då har ni hört om gårdagens upptåg.....men nu är det ju en ny dag så......framåt marsch och nya tag!!!!
Ha en härlig piglördag (onsdag) !!

13 kommentarer:

Katarina sa...

Ja det var några riktigt långa läskiga sekunder när man som jag såg bilen rulla...den hade också kunnat ramma en bil eller fortsatt betydligt längre på sin färdväg. Med tanke på lutningen hade det då blivit en riktig krasch till sist. Så slutet gott i alla fall. Hoppas bilen klarade sig hyfsat nu.
Det där med dålig respons på inlägg och länkar man lägger upp känner jag igen. Alltid samma trogna lilla skara som kommenterar. Ändå ser man på dagsredovisningen att massor av människor läst. Är ju så himla kul att få kommentarer!
Ha en bra dag! Själv ska jag som vanligt ha en spruta...isch...

Eva sa...

Ha ha ha jadu mamma.. Vad säger man, att du alltid sk apresentera dig så storstilat.. Antingen med en urtjusig häst eller med en rullande bil.. Ha ha ha.. Tur att det gick bra iallafall.. Kan ju tänka mig att det fanns en och annan min man hade velat se.. =)

Skönt att få sig sin morgonstund med Zorbin.. Få förunnat att kunna börja dagen med en sååå tjusig häst! =)

Kram

Helena sa...

Tack Thina och Gandalf för att vi fick följa med och träna igår! Jättetrevlig träningsgrupp man har hamnat i, bra instruktör och en massa nya nyttiga tips.

Ja, det var ju lite spännande där med bilen ett tag, men allt gick bra och hundarna som låg plats skötte sig oklanderligt.

Ser fram emot nästa veckas träning!

Janne sa...

Draaaaaaaa handbromsen.....Hihihihi

Thina sa...

Tack för alla kommentarer idag!!! KUL!!
Det var nog bara du som såg bilen rulla Katarina.....jag bara hörde det´hemska braket....rena MH testet! :-) Jadu Eva du är väl van och härdad...av mammas alla påhitt... :-)
Det var jätte roligt att du fäljde med igår Helena och att du tyckte om det!! Det blir kul att ha dig och killarna med i gänget!
Och Janne.....knip igen kakhålet.... :-) Tack för hjälpen igår!

Eva sa...

Helt övertygad om att Janne inte kan dra igen sitt kakhål... Hihiiii...

Janne sa...

Hahaha, tycker nog att Thina har fått det väldigt enkelt här......har försökt att lägga band på mig, för att inte komma med sarkastiska kommentarer gällande konsten i att parkera bilar......... men nu börjar det bli hopplöst svårt att hålla igen. Grämer mig lite över att det inte blev något foto taget av den vita faran...hihihi. Nåja kanske blir något foto av Thina som stängsel reparatör:)))........Draaaaa handbromsen;)

Eva sa...

Ha ha ha jaså det gick inte att dra igen längre.. Ha ha ha... Jag tycker iallafall att Thina kör bil bra så det så... =) Stackars dig mamma som behöver på där nere med den där terroristen...

*viskar* Janne kolla handbromsen på Tisdag... Hihiiii...

Men mamma det kan ju faktiskt hända alla... *ler*

Thina sa...

Det var ett väldigt tjat om handbromsen.....skulle gärna dra den om den fungerade som den skulle....brukar dra den och speciellt då jag parkerar så som jag gjorde....
Stängsel reparatör är ju nu inte precis det som jag är bäst på...så visst kan du få till några kort där istället....jadu Eva....du förstår ju hur det är att bo här nere....och Janne....jag visste väl att du inte skulle kunna knipa igen kakhålet....tur att jag gillat dig ändå.... :-)

Janne sa...

Haha.. klart att jag inte kan hålla tyst, men jag höll mig väldigt länge Hahaha... måste vara nytt rekord. Ivart fall tur att inget allvarligt hände...och att det satt en stabil hund i bilen som tålde skramlet, tur att det inte var en aggresiv Basenji...hade kunnat bli betydligt värre dååå..appropå det, har du fått ordning på felbeteendena på Trasan, Eva??? hihihi eller heter han Tratten eller Killer nu ;)))) Avled med Bananer och glöm inte att Draaaa handbromsen.........

Eva sa...

Du Janne... Vi har numera ett tydligt argsint riktat beteende både jag och min killer Basenji... Säger bara akta dig.. Dax att flytta! =)

Och fresten vad fick du luft ifrån såhär på morgonen? Stäng fönstrena och balkongdörren.. Inte hälsomsamt för din del!

Janne sa...

Hahaha...Känner en i Stockholm som jobbar med problemhundar...så Tratten kan vi nog få ordning på, värre med din ilska :(( Kommer nog att sättas inläggsrekord i Thinas blogg nu har jag en känsla av hihi, är dessutom barnledig till onsdag kväll, så det kommer finnas mycket tid........för att kivas haha. Önskar Tratten och Rivjärnet en trevlig helg;))

Eva sa...

Hahahaha.. Kanske finns det dom som bättre behöver en problemlösare än vi... Jag har ju medvetet fixat detta beteende.. Då kan jag ju inte träna bort det eller hur?

Jaså minsann det ska terras ända fram tills dess.. Ojdå då lär det bli fullt upp... *s*