måndag 26 oktober 2009

Grått och tråkigt, bra som mysdag!

Mysen fick en ny dyna till korgen och det var uppskattat...Gandalf fick inte ens gå förbi.....utan att det kom ett litet morr....
Du ska ägna dig åt mig och inte åt datorn.....
Ni sa det var en mysdag.....

Inga problem med verken balansen eller rädslor....

Spännande....
Vill du prova??


Först vill jag bara göra er uppmärksamma på mitt experiment som jag satte in igår......nu får jag hoppas att det inte har varit så många inne igår då jag inte har fått en enda kommentar.....vet inte riktigt hur jag ska tolka detta.....kanske finns det inga minnen...
En person ringde iallafall igår istället för att sätta in en kommentar och vi fick oss några goa skratt....det är ju mig vi talar om här....klart att jag har gjort något tokigt.... :-)
Jag vill också passa på att gratta Trasan, Eva och Matthias som åter igen kammade hem ett BIR i köping igår!!! Trasan är verkligen något utöver det vanliga!!! Många grattiskramar!!!
Igår hade jag verkligen en lugn och stillsam dag, det blev bara en promenad med hundarna.
Dagen igår var nämligen regnig, grå och tråkig ute.
En dag i lugn och ro ....ja....inte helt då för det skulle ju nu inte jag klara av speciellt bra....det blev ju tvätt och en del annat fixat också men i det stora hela och för att vara jag så var dagen lugn.
Jag sätter in några blandade kort från helgen.
Idag är det måndag igen och en ny vecka....tänk vad tiden går fort.....det är nästan ruggigt...!
Apropå det .....hur var det med minnet igår gällande omställning av tiden.....här var det så klart urkasst......tyckte att jag gick upp vid en viss tid för att sedan se tiden på datorn då det väl var dags för mig att skriva dagens blogg och klockan skulle i princip ha stått stilla....men inte ens då kom jag ihåg utan trodde att jag hade varit trött och sett fel på klockan i sovrummet...det var först då jag pratade med Una och hon frågade, som poletten ramlade ner....
Ja.....nu var det ju i allafall så att jag inte behövde känna mig ensam.....pratade med en kompis och hon hade åkt till affären för att handla och fattade inte alls varför den inte hade öppnat ännu, klockan var ju 9.20 och de skulle öppna 9.00 eller så var ju faktiskt klockan 8.20.....hon kom också på det ......
Ja.....detta med tidsomställningen är ju nu ingen favorit av mig och jag retar mig lika mycket på det var gång vi ska ställa om klockan.....enligt utsaga från en kompis så har vi hållit på med detta sedan 1980......det är ett tag.....och jag retar mig ännu....för jag tycker det är helt onödigt och som nu då man visserligen "får" en timme tillbaka men nu blir det ju mörkare fortare på kvällen ....inte kul!
Hur som helst så undrar jag nu hur det gick för er igår? Nu har jag bjudit på mig och en kompis till mig så......eran tur......skriv en kommentar och berätta.....!!!

1 kommentar:

Eva sa...

Hihihi.. Själv gick jag upp och när jag gick upp kom jag på det... Gick och la mig direkt igen och fick sova 1 timme till.. Gott kan jag lova.. =)

Tack för gratulationerna.. Ja han är verkligen speciell den lilla killen... Trist bara att det inte fanns några gruppfinaler.. =(

Kram