fredag 23 oktober 2009

Barnvagn och hundar......

Igår skulle ni ha sett mig då jag gick min långpromenad.....två hundar och en barnvagn.....det är något som man inte brukar se mig med och inte har sett mig med heller skulle man kunna tillägga...
Jag brukar ju klara av det som ska göras hos hästarna och sedan ta en promenad med hundarna.
Det var igår jag kom på idén.....jag brukar ju nu ändå gå en promenad med hundarna så jag kan ju lika gärna ta med mig lilla söta Kevin på en sväng i vagnen så kan hans mamma ägna sig åt deras hästar en stund i lugn och ro.
Sagt och gjort .....jag styrde kosa dit och frågade om det kunde vara en bra idé och den mottogs mycket positivt.
Tänkte dock i mitt stilla sinne att just promenaden idag kanske inte skulle ske under speciellt ordnade former för verken hundarna eller jag är vana att dra runt på en barnvagn....men se där gick jag bet för vi fixade det alldeles utmärkt!!!
Vädret var ju inte det trevligaste......grått, blåsigt och mycket smått duggregn....men absolut överkomligt!
Det blev en trevlig och härligt frisk promenad som vi uppskattade alla fyra.
Väl tillbaka igen så var det bara för mig att åka iväg till affären och handla inför helgen.
Borta på grönsaksdisken fick jag min idé.....jag ska göra rotmos.....det har jag aldrig gjort själv...så det blev inhandlat en stor kålrot och ett gäng med morötter.....trodde ju i det läget att det var vad som skulle till ....vilket jag upptäckte att så inte var fallet då jag väl var hemma och öppnade kokboken....det behövdes potatis också....men som tur var så hade jag det hemma.
Det blev ett väldigt kokande men kan ni tänka er.....jag fixade det hela och det blev riktigt gott till och med.....det ni...det trodde ni inte, för det gjorde inte jag heller om sanningen ska fram...
Vilka idéer man kan få....och speciellt jag då verkar det som.
Nu är det verkligen höst ute och nästan alla löv har ramlat av träden.
Jag är ju nu ingen höstmänniska så jag tycker att detta höst rusk är tråkigt och man vet ju att man har en lång period av kyla och mörker framför sig....nej, tacka vet jag våren....det är grejer det....och jag längtar redan dit!
Vintern kan ju vara trevlig om det bara kunde komma snö som det gjorde förr och den låg ett tag men ....nej....det ska snöa för att sedan slaska för att sedan frysa till igen så samtliga vägar intar skepnaden av en skridskobana om än ganska så knagglig dessutom....inte kul alls....verken Gandalf, Mysen eller Zorba har skridskor eller skulle kunna ta sig fram på sådana....men som tur är så finns det ju broddar som jag kan sätta på Zorba iallafall.
Får nog ta och köpa in ett gäng och fylla på så jag är förberedd....tiden går ju fortare än man tror.
Nej nu är det dags att ta tag i saker och ting här hemma.....idag är det fredag och Vegard kommer denna helgen också. Jag ska ju laga staket som ni vet.... :-)
Från oss alla till er alla: Ha en riktigt härlig fredag och en underbar helg!!!!

1 kommentar:

Eva sa...

Ja dig och barnvagn känns ju sådär.. Kan förstå om hundarna började undra vad det nu var du hade hittat på för ngt.. =) Men vad kul för Veronica att nu kunna göra ngt med hästarna utan att ha barnvagn med isg.. =)

Kram