måndag 30 mars 2009

Vårvindar friska







Det är det vi har här nu eller jag skulle nog hellre uttrycka det som på väg att bli storm.....det är bara att hålla i hatten....

Usch så jobbigt det är detta med att ställa om klockan.....har ju varit jättetrött hela dagen...
Men nog om detta för det är ju bara sååå tråkigt!

Jag har ju glömt att berätta att jag hade ett möte med Gandalf i duschen i torsdags. Tyckte att det var dags att han fick sig ett bad....men jag och Gandalf var inte riktigt av samma uppfattning han blev en mycket slokig och depresiv hund i duschen.....men då han är ett riktigt A-barn :-) så stod han snällt och beskedligt och det gick jättebra att schamponera och duscha.
Han gjorde sig dock en och annan liten skakning mellan varven så nu var det ju inte bara han som blev duschad (kan upplevas som negativt)......och för säkerhets skull så skakade han sig ordentligt och gned sig emot de kläder som jag hade avlägsnat för att behålla torra.....trodde jag, ja.....fel av mig....(kan även detta upplevas som negativt :-) ). Det samlas ganska mycket vatten i en colliepäls, som upplysning för er som är vana vid korthårshundar (som jag ....)
Har man duschat Gandalf behöver man inte heller tvätta väggarna i badrummet för de är då duschade av hans skakningar......ja, som ni hör så var det en hel del som blev rent i samma veva som honom......
Två handdukar gick det åt under torkningen och sedan var det verkligen full rulle på Gandalf .....han fick spunk så det stod härliga till......det var drifting mellan rummen i kurvorna och hoppade runt hur som helst i korgen......
Mysen lyfte på huvudet och man såg riktigt hur hon undrade om han var riktigt riktig eller inte (hennes uppfattning av ett A-barn är nog en helt annan än min ) :-) Skulle inte tro att det är just den frasen hon skulle använda då han hänger och klänger på henne.....:-)
Han blev iallafall ren och fin !!! Så länge som det nu håller......det fick känna på en del redan under helgen i bruksmiljö.



3 kommentarer:

Eva sa...

Hmmm ja vad Mystrynet tycker om lillebror ska vi nog inte fråga för jag tror inte vi vill höra svaret... =) Kramar

Thina sa...

Nej, inte alla dar i veckan iallafall....men hon är såå glad i honom också...
Kram

Eva sa...

Tror det är som vilken syskonkärlek som helst! Man älskar men ibland hatar och därimellan kan man inte alltid erkänna vad man tycker... =)