söndag 1 mars 2009

Dags för Klickerkurs igen!



Lite gråkall söndag och det bar av upp till Tanums brukshundsklubb.

Uncle Lennart körde Tant Eva och mig dit. Inte dumt med privatchaufför ibland inte!!!
Kul att ha fått en träningskompis också som Tant Eva!
En stunds teori och sedan dags att agera......Gandalf är duktig men det är värre med mig....det där med taimingen kan behöva finslipas.......men det gick bra ändå och Britten (klickerinstruktören) visade mig en del saker som jag kan jobba vidare med.

Väldigt uppskattat var också pausinslaget med full brottningsmatch för Gandalf och hans kompis Hamlet. Vid mina försök att fotografera våran kurs idag passade Gandalf på att sno lekråttan ur ryggsäcken......ibland kan man räkna ut precis vad som helst.....han älskar den slemmiga (efter några gånger i munnen) lilla råttan......matte är inte lika förtjust.......

Även om det var ett par plusgrader idag så kändes det isande kallt......speciellt utan handske och matandes korv in i en colliemun.....lite blöt blir du om handen dessutom.....nja....jag tror att den var nära att frysa ett par gånger så det kändes ganska underbart att få gå in och dricka kaffe.

Tillbaka till Tant Eva och hämta bilen sedan bar kosan till Inger och hästen Quick.
Hjälper Inger att Parelli träna Quick.

Quick är en söt och trevlig ponny men ganska så stressig mellan varven och det är detta som vi ska se om man kan minska ner.
Han är en så duktig hoppare bara inte paniken flög i honom till och från......
Rolig träning då man ser hur fort han lär sig och verkar gilla det!
Inger var toppenduktig idag så detta kan nog bli riktigt bra!!! Heja Inger och Quick!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi älskar SLEMMIGA pipråttor. De blir ännu bättre när man börjat klä av dem pälsen! Kom igen Gandalf, du har mer att lära. Både när det gäller råttor och kriminalitet:)
Puh

Thina sa...

Jag lär mig.....idag fick jag ju in två slemmiga möss i munnen samtidigt.....tusen tack för ytterligare mus.....de är ju sååå skoj! Kram till Eva och Puh