onsdag 11 mars 2009

Tror det är vår

Vilken underbar dag det har varit idag! Strålande solsken från en klarblå himmel.
Det gick till och med att sitta ute och ta en kopp kaffe.
En lång och underbar promenad i skogen med hundarna och där finns det ju en hel massa träningsmöjligheter.
Vi hade det verkligen jättekul!
Nu kanske någon undrar varför jag inte skriver så mycket om Mysens träning men den får hon bestämma själv....en del saker vill hon gärna vara med på och en del tycker hon är pest då är Gandalf och jag bara för mycket .....hon bemödar sig inte ens med en blick.....
Vi brukar dock köra en hel del vändor med inkallning.....hade tänkt mig ett lite säkrare liv när man släpper henne....och det går faktiskt riktigt bra!
Om den fina ladyn får bestämma själv vad det är hon vill vara med på så fungerar det storartat.
Nu är det ju inte heller henne som jag satsar på en karriär på lydnadsplanen med och det uppskattar nog de flesta skulle jag tro.
När vi hade avverkat våran härliga promenad bar det av till Tanum och apoteket......har ni tänkt på vilken mycket udda typ av affär det är egentligen och varför ser de som jobbar där ofta så nedstämda ut......konstigt......men damen som hjälpte mig idag var både positiv och såg glad ut.....härligt!
Vidare hem till Irene och en sväng upp på höloftet innan kaffekoppen i solen.
Idag blev jag sååååå imponerad av Gandalf (som vanligt då :-) ) ......han var tuff som bara den, upp på korrigerad plåt, plåtrör, långa trästaketpinnar som rullade lite och en hel massa annat utan att ens tveka och utan lockningar....trappan var dock fortsatt lite läskig men det gick mycket bättre än förra gången. Det finns ingen risk att han ska kunna göra illa sig, det kollar vi noga innan.
Man märker verkligen vad träning kan göra!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Massa grattiskramar till Gandalf idag!
Kul att det går bra med miljöträningen. Idag har Klicker och jag oxå miljötränat i Tanumshede och det gick bra.
Ha det så gott!

Thina sa...

Tack! Det var jätterolig! Kul att det gick bra för dig och Klicker också! En bra träningsdag i Tanumshede igår alltså!
Kanske Klicker vill träffa Gandalf? Vi har inte träffat en Collie sedan jag hämtade honom...
Kram till dig och klicker från mig och Gandalf

Eva sa...

Träning eller skada?? ha ha ha kan diskuteras i all oändlighet... =)

Kram