torsdag 19 mars 2009

Vårkänslor




Idag var det dags att ta sig en liten titt på Kjells och Veronikas baby. De kallar honom för Kevin.
Oh, så liten och söt han är......men just nu sover och äter han mest hela tiden.
Det var en mycket stolt mamma och pappa! Det var pappa som fick öppna paketet jag hade med mig.

Sedan var det dags att ta hand om min älskling Zorba.....hade tänkt mig att rida idag så jag gjorde i ordning allting .....men idag var vi väl inte helt överens om den saken ....han var sååå sprallig och busig......kjell och veronika sa att nu var det dags för vårkänslorna......och det kan jag hålla med om .....Zorba brukar vara en lat herre med en cool framtoning......lite kul samtidigt att se honom så sprallig och i full rulle. Det hela slutade med att han fick springa och spralla av sig en stund och fick sedan sällskap av sin kompis unghingsten Lilleman. De fick en egen "kuppe" under dagen. Helt utan lera och en hel del träd......jag tror de myste....Zorba såg inte alls lika välborstad ut efter en stund.....rulla sig var också kul idag.....utom för matte då möjligtvis.

Efter den lilla uppvisningen var det dags att ge sig hemåt och ut i skogen på promenad med Gandalf och Mysen.
Härlig dag med sol och marken börjar tina......utom inne i skogen där det hade blivit isigt...kanske skridskor hade funkat bättre......Gandalf hade vänligheten att ta några rallyvändor i de upp plöjda åkrarna som vi gick förbi.....sedan kan man också ta en språngmarsch genom lite lerpölar och annat spännande......sedan hade ju jag att göra när vi kom hem.....jag hade ju dessutom städat här hemma i morse....

Nu blir det snart födelsedagsfirande....Min man fyller år idag!!!
GRATTIS VIDAR!!!!! HIPP, HIPP, HURRA!!!!
Jag har nyss gjort en smarrig smörgåstårta som står och väntar.....mums...och fördelsedagspresenter så klart!

1 kommentar:

Eva sa...

Grattis ifrån 08:a gänget också... Kram