tisdag 24 mars 2009

Gandalf den lilla trädgårdshunden

Måste ju hjälpa våran trädgårsmästare Cristina
med årets gurkor......tar du slangen så......

Trevliga killar det här....Fredrik, Johan, Engelbrekt
och Eric Nu jobbar vi........

Hem på lunchen tillsammans med Sally min lilla dagishund. Ut i skogen och sedan fick Sally och Mysen stanna hemma medans det var dags för Gandalf och åka på jobb!
Han tycker det är roligt på trädgård på Dingle Naturbruksgymnasieum den saken är klar och samtidigt så blir det ju en utmärkt miljöträning (är mycket för sådant jag... :-)
Det var några av mina favoritgrabbar i TD3 som var nere och jobbade tillsammans med mig.
Allt från Samhällskunskap till ritningar i Trädgårdsplanering......det är inte alltid lika lätt att vara speciallärare på en sådan här skola....har tidigare under mina snart 3 år även träffat på saker som ko-kontroll och uträkning av gödsel till sen höstsådd på halvmorän....tror jag det var....inte helt enkelt iallafall....men man får se det från den positiva sidan att det blir ju inte långtråkigt och enformigt precis.....fast de senaste 2 åren har det gått i trädgårdens tecken.
Man blir en aning miljöskadad kan jag berätta......vid nyår (under jullovet) var jag där och hjälpte till att så årets tomater....KUL!
Gandalf är omtyckt av de flesta och han tycker också om de flesta så de fungerar fint!
Det blev inte sämre av att han fick sig ett grisöra att smaska på.....
När vi kom hem var det dags för en ordentlig skogstur.....så ordentlig att vi virrade bort oss en stund och hamnade i en hel del eländig natur....kändes ett tag som om jag slog mig fram i en djungel och vi hade delar av skogen med oss hem.....men vi kom ut ur den till slut....
En ordentlig skogstur blev det iallafall och träning i det mesta i skogsväg....hundarna hade det jätteroligt!!!






2 kommentarer:

Anonym sa...

Jasså, Gandalf har blivit trädgårdsmästare.
Hoppas att han inte blir lika skitig som mina, när dom har varit och "hjälpt till" ute i trädgår'n!
Tack för tassavtrycket i gästboken!
Ha det gott!

Eva sa...

Så mysigt ni ser ut att ha det.... Att knata runt bland växter ser så avslappnande ut! Hoppas att det blir goda tomater... =)

Massor av kramar