onsdag 4 mars 2009

Miljöträning på högt plan







Då jag slutade jobbet idag drog hundarna och jag kosan till Tanum och våra vänner.

Vi började med en långpromenad och en hel massa spring och lek.
Jag är så stolt över min "lilla" kille som är så duktig och lydig redan!
Han kommer direkt då jag ropar på honom även om hans kompis och stora idol Raajoe drar iväg. Han håller dessutom koll på mig hela tiden och springer bara ca. 10 m. ifrån mig innan han väder och kommer med turbon ikopplad, härligt! Då är man väl värd en hel massa beröm och en o annan godis....eller varför inte en kampstund med skinnet.....

Hans motorik börjar bli riktigt på topp och det går med en väldig fart över stock och sten......hoppa över fällda träd och diken är verkligen stenkul och går såååå toppenbra!

Mot slutet av promenaden kom då den berömda tunneln under E6 som är både mörk, låg, trång och idag även innehållande en enorm vattensamling......det kändes som om risken för översvämning i mina kängor var stor.....och Irene fick testa sin impregnering.....men det fanns ingen återvändo.....Gandalf gick lös igenom och det med glans!!! Tuff kille!

När vi kom hem var det dags för den verkligt tuffa miljöträningen som stod på programmet......här ska vi ha en tuff och tålig Collie....har ju nu ett bra ämne att förvalta så......det är bara att jobba på!

Det står en gammal Saab på tomten som ska till skroten snart.......upp med hundarna på motorhuv och tak......det var läskigt men det gick riktigt bra.
Raajoe gick upp och ner med verklig säkerhet och cool min! Han är verkligen en riktigt cool herre!
Ett mycket bra underlag (och mycket svårt) att träna sig att vara på. Inte helt vanligt kanske men.....kul!

Okey vi är lite tokiga det kan jag gå med på....:-)

Sitta i en släpkärra kan man också prova på......funkade bara fint!

Sist men inte minst, in på hölogen/förrådet och uppför den branta trappan som verkligen går rakt upp och helt genomlyst med smala trappsteg.......det var läskigt men han klarade de sista stegen själv och var glad och nöjd då han kom upp.
Det finns en hel massa "roliga" saker där inne ......gå på plankor, plåt, plastdamm och varför inte sitta på en gammal takbox......kul!
Förra gången vi härjade runt där inne så var det allt lite läskigt men idag gick det mesta med glans!

Tack Irene för all hjälp med miljöträning idag!!! Och så kul vi alla har haft det!!!!

Känns bra med en riktig hunddag då de senaste 2 dagarna har varit alldeles för oaktiva för dem o mig.......men då matte jobbar hela dagen blir det lite mindre.....det märks.....kanske är de bortskämda??? Helt okey!!!
I detta samanhanget så får vi ju inte glömma grisörat man får då husse kommer hem.....Gandalf kan verkligen reta Mysen också med sitt öra......det finns nog ingen som äter sitt öra så sakta och njutningsfullt.....som han......kanske kan man sno det till slut.....

Arbetsveckan är iallafall över ......nu har matte mycket mera tid!
Kanske det kan bli flera tokigheter imorgon......

Behöver jag berätta att Gandalf sover så det knakar om det...... :-)



1 kommentar:

Eva sa...

Herrejösses.. VArför är jag inte förvånad... 2 galna kvinnor=dårarnas riksförbund.. Ringer om en stund! =)