fredag 20 mars 2009

Vår i luften i dag också







Sol och underbart väder idag också!! Dagen började med att jag köpte mig en bur till bilen....en jättefin bur med ordentliga lås och krocktestad både hit och dit. En hel massa andra säkerheter ingick också. Det är många goda ting som jag finner nere i Skåne nuförtiden.....
Den ska komma i början av veckan och det ser jag fram emot.

Zorba var på gott humör idag också men han hade lugnat ner sig en aning även om det inte var helt tillbaka till Zorba utan vårkänslor.Tränade lite Parelli och lite andra trick. Vi kelade en hel massa också.....han är gullig min häst och kan ni tänka er nu känner han igen min bil redan då jag åker på andra sidan en stor åker......Han börjar lära sig att han ska sträcka fram mulen för att få sig en liten puss då jag säger puss......jag vet.....lite tokig är jag allt men det står jag för! Annars brukar vi rida/träna dressyr.....så helt wayout har det inte blivit ännu. Men vem vet.....

Hem och ut på promenad med hundarna i skogen.....härligt. Mysen och Gandalf busade för fullt.
När vi går upp mot vårat hus så kommer det ett blombud och svänger in på vår infart.....vilken överaskning jag fick för det var blommor till mig!!!! Så glad jag blev!!! En underbart fin bukett från min dotter Eva. Hon hade skickat den idag så det skulle vara säkert att jag skulle få den i tid, egentligen så fyller jag år imorgon. Fast man kanske skulle sluta fylla år....kan man få presenter och blommor iallafall mån tro???? för det är ju ganska kul....o andra sidan är man ju inte äldre än man gör sig!

Kämpar även på med Gandalfs vippöron......idag har jag satt dit häftmassa två gånger ......kanske det kan hålla en stund nu om jag har tur.....är det någon som har några andra förslag.....har hört om förnsterkitt....kanske det håller bättre.....nu har ju Britten berättat för mig vad det innehåller och det var ju inte något farligt som jag hade fått för mig.....Det var någon som sålde något på blocket också som skulle hjälpa collieöron som man skulle smörja på.....låter lite skumt....kanske någon som vet vad det är?
Just nu är vi ju inne i en extra känslig period också då han håller på att byta tänder......ja, det är mycket med det här.....



2 kommentarer:

Eva sa...

Så kul att du uppskattade blommorna och lilla björnen... =) Zorba är evrkligen underbart fin... =) Nu ser jag verkligen fram emot helgen du kommer upp så att vi får ha en riktig utställningshelg.. =)

Kram

Anonym sa...

Det gör jag också!!! Så kul det ska bli!!!
Kram