söndag 15 mars 2009

Avslutning på klickerkursen











Dags för avslutning på klickerkursen. Lite tråkigt......

Eva kom och hämtade Gandalf och mig, hon är gullig hon! Tack Eva underbart med färdtjänst när man är sliten!

Det var inte bara hot om en skrivning.....det kom en......men vi klarade det bra sa Britten. TUR!Sedan fick vi visa upp vad vi hade lärt våra hundar under den här kurstiden.
Skulle visa Doggie-Zen med Gandalfs favoritmus (nyborstad och ullig igen dagen till ära,dock inte så länge...) gick bra men sedan skulle han prova på att skynda sig att ta musen och sedan kasta en ny mus som han skulle ta och släppa den andra musen.......som ni hör så lyckades han i och med detta att få en mus till........Eva och Puh måste ha ett stort föråd av pälsmöss och de är såå snälla mot Gandalf......gick bra men matte måste få upp farten, får träna på detta.Vad jag misstänkte var bara att han skulle lyckas få in båda mössen i munnen och det gick inte många gånger så stod han där med munnen full och såg så lycklig ut..... :-) . Gandalf numera lyckligt lottad med 2 möss......inte så trevliga just nu .....ligger på elementet för att torka.......
Jag tror det gick bra för vi fick ett fint diplom, fint minne att ha och papper på att vi har gått kursen så klart!
Vet att vi har mycket, mycket kvar att lära.......fast det är ju det som är kul också. Vi lär oss tillsammans Gandalf och jag.

Dagen avslutades med kaffe och blåbärstårta, gott!

Det har verkligen varit en fin dag idag med sol och vårkänsla. Såg i morse att snödropparna hade kommit upp och då är det ju verkligen vår tycker jag!
Nu väntar Eva och jag på att snön ska smälta undan och att det torkar upp lite så att vi kan börja träna spår. En sak som var tänkt att påbörja redan förra veckan.......men......har jag sagt att jag är trött på snön??? :-)




4 kommentarer:

Eva sa...

Visste att ni skulle klara det bravur.. Ni är ju så duktiga ni 2! Kram

Thina sa...

Tack du min lilla solstråle!!!
Alltid ett uppmuntrande ord till mamma!
Kramar

Anonym sa...

Tack för en fin kurstid och tack för den goda tårtan!
Ni var jätteduktiga och har gjort stora framsteg på den korta tiden.
Visst är det tråkigt att det är slut när man börjar komma igång med träningen, men vi kanske kan träffas någon gång emellanåt och träna ihop?
Ha det gott!

Thina sa...

Vore kul att träna ihop!! Mycket roligare att ha träningskompisar!
Kul!
Kram