torsdag 5 mars 2009

Hund och häst dag


Härlig dag idag! Synd bara att det är sååååå isigt här nu.....det gick knappt att gå på gårdsplanen där Zorba står.....känns sådär.....måste nog lära honom att åka skridskor ändå...
När vi ska ha det lite kul så brukar vi spelar fotboll han och jag så jag tänkte att kanske det var dags att börja spela hockey idag......ridning var ju absolut inte ett alternativ just för dagen....

Nåja det fungerade inte det heller.....trist vi försöker en annan dag....kanske jag ska fixa en hjälm som passar Zorba och ett par hockeyklubbor!

Efter misslyckad hockeyutbildning hämtade jag hundarna och drog min kosa upp till Tanum även idag. Tur att min kompis Irene har samma fart o lust till att göra saker som jag!

Innan det roliga får man sköta lite husliga plikter och åka till ICA för att handla.
En härlig men blåsig skogspromenad...och där finns det en hel massa man kan träna på!
Man kan hoppas upp på stenar, apportera pinnar och balansera på trästockar m.m.m.m. kul som bara den och Gandalf är ju som vanligt med på noterna och tycker det är toppenkul.
Lek o spring med Raajoe över stock och sten, han har verkligen fått en fantastisk motorik och snabb som en iller. Ja, som ni förstår så är min Colliepojke fantastisk och utan fel :-)
Även Mysen Greyhound ligger på den linjen men det var alldeles för isigt idag för att släppa lös en individ som kan nå ca.70 km/h men hon är bra på koppelpromenader.

När vi kom tillbaka hem så kunde vi ju inte motstå frestelsen att besöka motorhuv och biltak igen......idag gick det ännu bättre!!! Som jag sa: Han är fantastiskt. Jag tror att han börjar dela husses passion för bilar!

Efter en kopp kaffe så bar det hemåt igen men då gällde det verkligen att hålla i ratten.....storm...gått på gång.....

Precis som igår är lille Gandalf tröttstrumpa efter dagens övningar.......grisöra och middag av husse och sedan är det gott att gosa lite i famnen!

Inga kommentarer: