torsdag 12 mars 2009

Det är bara inte sant.....




Jag blir såååå trött....nu snöar det som bara den igen.....
Precis när jag skulle hoppa upp och rida på Zorba så startade det.....och för säkerhets skull så började det blåsa en hel del också.
Skam den som ger sig för nu skulle jag absolut rida.....det var ganska länge sedan så både Zorba( enl.mig) och jag hade lust till detta.
Det var jätteroligt trots vädret......glömde faktiskt bort det så länge som jag satt på ryggen till Zorba.....blev dock snabbt påmind då jag klev av.
Camilla klev också upp på Zorba trots att hon tyckte att han såg nog lite farlig ut ändå just idag och med sadel och huvudlag och allt.......han såg så stor och "Arnig"ut.......kanske undrar ni vad hon menade med det...jo som en riddarhäst i filmen Arn.....Kan ligga något i detta då han faktiskt var med i tv-serien om Arns vägar, den som satte igång hela "Arnkarusellen" tillsammans med de böcker som han skrev. Upp kom hon iallafall (nästan med tvång)och visade på en hel massa olika talanger och jag tror hon hade det kul. Dessutom hade hon "vuxit en hel del centimetrar "då hon klev av. Bravo Camilla!!!!
Och Zorba du är en mycket speciell häst och min alldeles särskillt älskade vän!
Då jag tycker detta väder är bedrövligt sätter jag in "grönare" Zorbabild.


4 kommentarer:

Eva sa...

Så fin han är.... Du får pussa på Zorba ifrån mig... Men du är det en Frieser du har??? WOW.....

Thina sa...

Hur kul går det an att vara ..... :-)

Eva sa...

JÄTTEKUL.... Du har ju en FRIESER............

Anonym sa...

Japp! Jag var 161 cm när jag klev på och 162 cm när jag klev av. Tack käre Zorba...