söndag 8 mars 2009

Inget vinterparadis precis (utom kanske för Gandalf)


Att Bohuslän är ett sommarparadis kan jag förstå att man tycker med hav och havsstänkta klippor......små gulliga hus i vikar och lite överallt.......fullt av olika aktiviteter för turister och sommargäster...ja, hela Bohuslän lever verkligen upp......men nu......
Idag har det verkligen varit illa ......snöstorm och elände....ena dagen regn och storm, nästa kan det vara -10 och is överallt och sedan blötsnöoväder......och över halva Bohuslän är stängt.....

Det var ingen av oss som skulle ha klickerkurs idag som hade lust till det i denna snöstormen......vi ställde in och ska ha sista kursdagen nästa söndag.Tur att alla kunde!
Men jösses så tråkigt!!!!
Tur att snöandet och stormandet upphörde nu på eftermiddagen så att vi kunde ta en långpromenad med hundarna i skogen annars hade jag nog blivit galen tror jag.......
Bra så att Mysen kunde rasta sig ordentligt för henne fick jag tvinga ut i förmiddags .....när jag till slut lyckades så kissade hon i turbofart och sedan in lika fort......upp i soffan och blängde surt på mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inget kul väder alls!
Hoppas att det är fint tills på söndag, så vi får en trevlig och bra avslutning.
Kul att läsa om Gandalfs skottkärreåkning.
Ha det så gott!

Eva sa...

Tur att inte alla är likadana.. Fast det är ju svårt när man har 1 av varje... =( Pussa på båda ifrån mig..

Ps det oidentifierbara lätet hälsar också.. D.s. *skrattar*