måndag 2 mars 2009

Snö igen....

Idag har det snöat hela dagen.....kändes sådär...
Ingen lätt match att åka hem på lunchen för att gå ut med hundarna.....höll på att hamna i diket eller missa infarten eller kanske var det både och.
Plogbilar var det ont om .....endast cykelbanan var renplogad....tur det....säkert många som cyklar just idag....
Så var det alltså helt vitt igen, ja till och med himlen är vit idag.
Full rulle på jobbet men det kändes som en dag då man inte har så stor lust till någonting och jättelust till ingenting. I vart fall då det gällde jobbet, oinspirerad tror jag det kallas...
Gandalf uppskattar väderleken men Mysen fick jag tvinga ut på promenad.....hon rymde hem igen o då åkte kopplet på.
Snöoväder är inget för en Greyhound dam. Platsen i soffan med benen i vädret var mycket mera lockande. Kan i och för sig hålla med henne men det kan man ju inte erkänna.
Det är klart att man ska ut på promenad.......hej o hå!
Detta för tankarna direkt till min idrottslärare på lärarhögskolan som står för dagens tänkvärt.
Det är inte bara en gång som jag har irriterat mig på det.....det ska helst sägas så där enormt hurtigt också....
Imorgon är en ny dag!!!

3 kommentarer:

Eva sa...

Mysigt med snö även om Mysen inte håller med... =) Ni kan ju alltid ta fram skoteroverallen och köra träning i... =)

Kram

Anonym sa...

Tack för alla fina bilder!
Plugga på nu till den stora examensdagen. *Fniss*
Ha det så gott!

Thina sa...

Klart vi tränar.....speciellt intensivt i detta härliga vädret....
Var det Lydnadsklass 1 vi skulle gå på söndag?