fredag 13 mars 2009

En verkligt vit dag

Typiskt......för mycket snö för att lägga spår åt Gandalf!!!! Detta gör ju inte att man uppskattar det här vita mera........visst är det vackert men....är som jag skrev igår så trött på det. Ja,ja det är bara att gilla läget.
Imorse blev det en långpromenad med Zorba tillsammans med Zorbas kompis Lilleman och Veronika. Trodde nämligen att det var dags för byggnation av platåskor igen......vansinnigt obehagligt att sitta på ryggen på Zorba då......först blir han jättehög och sedan håller han på att rasa omkull då de släpper.....
Veronika gjorde en stor bravur tycker jag då hon är hög gravid och skulle ha fött i söndags enligt uträkningar från de som kan. Men den här lille rackaren vill tydligen inte komma ut ännu....väntar nog på bättre väder :-) Smart!
Långpromenad med en stor mage är ju inte det lättaste men hon travade på i full fart. Pigg o glad o med en unghingst i handen. Bra jobbat Veronika!! (den som blev trött var unghingsten....)
Zorba tyckte att det var toppen, han frustade och myste för fullt, härlig pormenad!
En kaffekopp och sedan hem till Mysen och Gandalf.....dags för nästa långpromenad. Tur att det var härlig temeratur och inget snöande.
Hundarna har inget emot snön, (utom Mysen då när det blåser och snöar) de for runt och lekte som bara den. I skogen blev det som vanligt lite träning också......Gandalf tycker det är jättekul nu att hoppa upp på stora stubbar, omkullfallna träd, stora stenar och balanserar på stockar.....mitt fel......
Precis innan vi kommer till vårat hus finns det en massa träpallar, en stor gul presenning och ett däck......detta tyckte Gandalf var lite läskigt när han var riktigt liten valp.....nu springer han dit och hoppar upp på presenningen, sätter sig och tittar på mig: Är jag inte duktig så säg.....det är väl värt en godis!!! Och då har han ju så god bli på sin matte så det är klart att han får en godis.
En dag full av medicin för kropp och själ!

Igår kväll trodde jag att Gandalf hade fått tag i något som han nog inte borde ha.....men det var en liten tand som han hade tappat.....och i morse samma sak igen.....en liten tand....jag tror han börjar bli stor kille!

Nej nu måste jag nog plugga på lite inför klickerkursen på söndag......Britten (vår instruktör) hotar med en skrivning.......nu är det ju inte så att Britten brukar vara så grym utan tvärtom ....Gandalf fick ett så fint Grattis kort på sin 5 månaders dag från Britten och hennes hundar gjort speciellt till honom. Tack Britten!! Det var såååå fint!


Inga kommentarer: