lördag 4 april 2009

Tack Veronika och Cattis!!!!

Inte blev gårdagen lugnare den heller.....nu har det varit fulla dagar hela veckan och då tar det på kroppen.....
Jag tror även hundarna är trötta.....
Igår var det först Zorba och sedan Uddevalla följt av Tanumshede......
Hade mina älsklingar med mig och de blev väldigt nöjda då vi kom till Tanum. Mysen tog en lukt och rastsväng på ägorna och Gandalf satte full fart med att få igång sin kompis Raajoe till lek......och han är ju inte den som tackar nej......de har verkligen det såååå roligt de två, härligt!
Det blev också fortsatt träning i att man absolut inte går in i hästhagen......funkade ganska bra....måste ju prova lite......
Vid 20-tiden anlände min tredje älskling.......Zorba!
Veronika och Cattis var sååå gulliga och hjälpte mig med detta !!!! TUSEN TACK TILL ER TVÅ SOM FIXADE OCH ORDNADE SÅ ATT HAN KOM UPP TILL TANUM!!! I nöden prövas vännen heter det ju och det fick jag verkligen känna på.
Det var en annan person som hade lovat att hjälpa mig att flytta honom under helgen som en gentjänst, då jag inte har någon hästtransport ......men som ni förstår så blev det inte så......
Vi skulle även ha ordnat en annan sak under helgen men det blir det inte heller något av så detta drabbar inte bara mig......tyvärr.
Jag blev ju såklart både ledsen och besviken......då ryckte dessa två in och åkte och lånade en transport, lastade och körde honom upp till Tanum där jag var. De tyckte att detta var inte okey så de ryckte in!!!!! -Du har hjälpt oss och vi vet att du skulle göra dessamma för oss , så.....här är han, inga problem! Gissa om jag blev glad!!!! Jag och Irene tog emot honom och han fick gå in i den nya hagen......
Nu står han alltså redan på plats och försöker flirta in sig hos de två arabdamerna som redan bodde där......något sur framtoning på dem igår kan man säga......men Zorba är ju en charmör så det går över. Han har ju även helt rätt inställning i dessa sammanhang....."bättre fly än illa fäkta"
Ska hämta fler av hans saker hos Veronika idag och sedan bär det iväg upp till Tanum igen för att titta till honom...det får också bli lite tid till att träna hund så klart!
Nu önskar jag er alla en underbar lördag!!! Det tänker jag ha!!!

4 kommentarer:

Camilla sa...

men ska han inte vara hos Veronica mer alls?

Kram Camilla

Camilla sa...

men ska han inte vara hos Veronica mer alls?

Kram Camilla

Thina sa...

Jag ska få hjälp av Marita att få igång honom....känns bra !!!
Kram

Eva sa...

Snällt av Veronika och Cattis måste jag säga! Det är verkligen snällt att ställa upp!