torsdag 23 april 2009

Inte just denna onsdag....


Efter jobbet var det dags att åka till Tanum. Det första som stod på listan var inköp av nya ben till hundarna och en bättre borste till Gandalf.....tror jag har fattat vad det är man ska ha om det ska vara bra......kanske.....
Hästarna skulle ha sin skötsel och lite träning. Mysen. Gandalf och Raajoe sprang omkring på tomten och myste i solen. Det var mycket lek på Pojkarna medan Mysen låg och solade sig vilket passar en Lady.
Straxt före 18 åkte vi upp till Brukshundsklubben men just denna onsdag var det ingenting som stod på programmet......när vi kom var det helt folk tomt, bara jag och Gandalf stod där för oss själva....ja, ja vi får ta och utställningsträna iallafall för det är ju ändå en ny plats.....just då dök det upp en tjej med en labradorvalp....kul! Gandalf och hon fattade tycke för varandra omgående och det visade sig att hon var lika gammal som han. Hon var ju bara så mega söt tyckte han.
Efter en stund bestämde vi oss för att träna det som vi skulle nu hade vi ju iallafall varandra som störning......då började det droppa in lite människor och en del hundar vart efter så en hel del störning fick vi.
Det gick jättebra att träna utställning! Kändes kul som bara den och jag tror han verkligen börjar förstå vad det är vi ska göra när utställnigskopplet kommer på!
När vi tränat klart så såg agilitybanan väldigt frestande ut så dit gick vi för att prova på ett och annat. Slalomen mellan pinnarna klarade han galant .....hopp över några låga hinder var heller inget problem......så kom vi till en tunnel.....kul, tyckte Gandalf och hoppade upp på den istället för att gå igenom......hur han lyckades att bakansera på den var en konst att se och roligt även om det nu inte var det han skulle göra. Ja, det tog inte så lång stund så fattade han vad det var han skulle göra och gick igenom den istället. Den plankan som först går upp och sedan är det en bita att gå på högst upp för att de sedan ska gå ned igen var ganska läskig uppför och utmed men nedför gick bra!
Jag var jättebesviken på mig själv att jag glömt kameran hemma just idag......
Jag har upptäckt att min lilla kille är en riktig charmör för de människor som vi möter blir sååå förtjusta i honom och överöser oss med beröm av alla de slag. Det verkar som om han kan charma vem som helst! Han är en riktigt cool kille!
Efter en rolig och givande stund (man ska väl sluta då det är som roligast...) sa vi hejdå till den söta labradorenflickan med matte och åkte hem , då var det någon som somnade sött efter sitt dagliga grisöra från husse. Måste tillstå att även matte var trött ..... :-)

1 kommentar:

Eva sa...

Låter urmysigt att vara på brukshundsklubben och få träna lite skojiga saker... Ska ni köra Agility ska du få låna boken jag läser just nu toppen bra!!! =)