torsdag 2 april 2009

En dag i solen!!!

-Jag sa inte att jag ville vara på marken.....hallå!!!

Grabbarna grus...... :-)
-Nu du, nu ska vi brottas.....


-Det är min leksak......så det så!!!

-Jag, sa ju att det var min leksak...den också Din lilla busiga "lillebror".......men kul är du!!

Promenaddags!



Igår var det verkligen vår!!! Härligt, och det blev en hel eftermiddag ute i solen, ja ända fram till kvällen.
Vi startade vår mysonsdag med kaffe och en god bulle i solen.
Gandalf och Raajoe lekte för fullt, de har verkligen jättekul tillsammans!
Till och med Lady Mysen ville vara ute i solen och mysa. Till och med en liten lekstund gick an.
Lilla Isabelle ville också vara med ute i solen, ja alla njöt igår!
Så var det dags med en tur upp till hästhagen för avtagande av täcken och påfyllning av vatten. Vore ju synd om hästarna ska behöva gå runt med täcken en sån härlig dag. Samtidigt blev det då en hel del träning i att inte vara i hästhagen.....funkade extra fint då en av hästarna blev intresserad av att hälsa.....usch, så stor den var.....ingen av hundarna blev rädd men det var nog dags att flytta på sig innan den där stora blev närgången.

Lite skotträning hann vi också med......Irenes son Even och hans kompis kom ut med knallpulverpistoler och skulle leka ......inte för att det är som ett riktigt pistolskott men det är alltid bra träning.....ingen av hundarna brydde sig utan de skulle bara springa efter pojkarna för att få vara med och leka.... :-)

Härlig lunch blev det då barnen kom hem och sedan var det dags för en promenad i skogen och solen med hela vårt lilla gäng.

Det var underbart och hundarna sprang omkring som bara den. Det är så roligt nu för Gandalf fixar att ta sig fram i full fart genom vilken terräng som helst verkar det som ......kommer det något ivägen så far han under eller hoppar över. Det är också kul att balansera på stockar, stubbar och stenar......kul!!!
Mitt inne i skogen och uppe på en bergsknalle blev det dags för paus i solen.....härligt!!!
Klockan går fort när man har roligt så hon hann bli kväll innan jag styrde bilen tillbaka till Hällevadsholm.......gissa vilka som var bara sååååå trötta.....

Vilken underbar dag!!! Riktig medicin för själen!!

2 kommentarer:

Eva sa...

Låter verkligen som en underbar dag.. Hoppas att det blir fler sådan framöver.. =) Kram

Thina sa...

Ja, det hoppas jag med för det var verkligen en härlig dag!!! Det är då man känner sig previligerad!
Kom snart ner och var med på en sådan här dag!!! Saknar dig!!
Kram