onsdag 29 april 2009

Dags för Studentbal


Vi är lite trötta på matte just nu....

Den här veckan är det verkligen full rulle på jobbet.....våra treor ska ta studenten imorgon.....det är en del som inte har hunnit gjort de som de skulle ha gjort eller kanske borde ha gjort för länge sedan......"sent ska syndaren vakna" så är det väl man brukar säga......sen ska det ju firas ordentligt också.....och en del hyss ska genomföras....
Ikväll är den stora studentbalen (på hotell Lysekil) för våra studenter och den personal som vill, den här ska jag gå på då det är mina kära treor som ska sluta. Det har varit stora förberedelser ett bra tag på skolan inför detta och idag är det mycket som ska till.....det ska vara balklänning och håruppsättning m.m, inte för oss lärare då tack och lov!
Ska bli roligt att se dem i deras fina kläder!
Jag tror inte att Gandalf uppskattar just denna vecka i vårat liv.....matte har en massa att göra......han är ju ganska bortskämd med uppmärksamhet och aktivitet(promenader o lite lydnadsträning har det allt blivit ändå)......men imorgon efter klockan 12 då blir det bättre......klockan 12 släpper vi ut våra studenter på trappan och då åker jag hem.

3 kommentarer:

Eva sa...

Måste kännas lite vemodigt att se dom "små" gå ut för sista gången även om en del hänger kavr en stund.. Usch bara tanken att "lämna ifrån sig" killarna måste kännas tufft.. Hoppas att ni haft en trevlig kväll och att du inte glömde den svarta spritpennan... *blink*

Kram Eva

Thina sa...

Visst känns det vemodigt....men vi hade en mycket trevlig kväll!!!
Bloggar om det idag!
Kram

Famos/Menageriet sa...

Sitter uppe och ugglar och kikar lite på SKK:s hunddata. Kollade in bl.a. Gandalfs stamtavla och då såg jag att han och Klicker faktiskt är släkt.
Gandalfs mormors far "Ziglines Silver Blue Shadow" och Klickers farfar "Ziglines Silver Blue By Night" är helsyskon, men inte i samma kull.
Vad kul, då kan vi ha släktträff!
Denna helg ska jag till Orust på dop och den 10:e ska ju Du på utställning igen.
Men kan vi inte försöka med en spårträff helgen därefter eller kanske någon vardag?
Mig spelar det ingen roll.
Du kan väl skicka ett mail, så ska jag höra med Line om hon oxå kan komma.
Ha nu en riktigt skön helg!