lördag 18 april 2009

Nya skor

Även fast jag bara var borta ett dygn så var det så underbart att vara hemma hos mina hundar igen.
Zorba hade jag ju inte träffat på några dagar så det var klart att jag skulle upp till honom först igår.
Jag hade dessutom bestämt "date" med hovslagaren då han behövde nya skor.
Skoningen gick snabbt och smidigt som vanligt och nu har han så fina hovar.

Hundarna hade en trevlig lekstund men sedan bar det iväg till affären och handla inför helgen.
Köpte dessutom klädnypor och fick tag i plastband så nu ska här göras snittslar så jag ser var jag lägger spår och liknande.....
Annars kommer den närmaste veckan att gå i utställningens tecken då vi ska ha premiär på lördag.....hualigen.....
Det är bara att ligga i och träna som bara den nu!!!
Hade tänkt mig ett litet avbrott i det hela med att åka till brukshundsklubben på onsdag och ha lite skottträning. De stod på hemsidan att de skulle ha skottträning klockan 18 så då tänkte jag stå nedanför i backen och leka med honom .....kan ju vara bra att vara en bit undan till att börja med.....om det utfaller väl flyttar jag mig uppåt mot klubben....
Han har ju redan fått lite träning i detta så det är ju bara att fortsätta och han har inte reagerat ett dugg då det har skjutits någonstans då vi har varit på promenad eller annat.

7 kommentarer:

Eva sa...

Vi får panika tillsammans fram till lördag.. Men du känn ingen press men jag räknar med en BIS-1 placering.. *ler*

Massa Kramar Plastdottern

Thina sa...

Nu är du bara såååå rolig.....väntar mig då detsamma av dig och Trasan....men som sagt känn ingen press.... :-)

Eva sa...

Världsutställningen 2010... Men känn ingen press för guds skull... Ni har ju tid att träna på!!! =) Han är ju världens bästa Collie så vad är problemet?????????

Thina sa...

Ditt lilla sunkskunkdjur....
Då ska vi slå er då.....vill du det? Men känn ingen press....
Kram

Eva sa...

Försöka duger ju.. Kan inte mer än bara önska er lycka till..... Ha ha ha

Thina sa...

Drömmar måste man få ha.... :-)

Kramis

Anonym sa...

Behövde hovslagaren nya skor?
Puh