söndag 26 april 2009

HP och BIR-VALP och i BIS-final på premiären

Margrete och Gandalf när vi hittat en bra plats vid ringen på morgonen.
Lite pepptalk innan det var dags :-)
Så var det dags.......
Dags att ställa upp sig för granskning
BIS-final
Under uppställning......här gäller det minsann att försöka få till det.....
Min underbara Gandalf ( världens bästa collie ni vet :-) ) Trött och nöjd med sina fina vinstrosetter!
Gandalfs kritik:
Trevlig hanvalp. Trevligt utr. korr. bett. utm. vinklar fram o bak. utm. bröst djup.parallela rörelser. vackra tassar. vacker päls o färg. trevligt temprament

Nu har jag äntligen fått tid till att skriva om gårdagens utställning.
Igår kom vi hem för sent och jag var totalt slut efter en så lång dag som det blev. Hungriga var vi också......
Vi fick ju starta vid 06.15 hemifrån och var väl hemma vid 18.30-tiden tror jag.....
Det var iallafall en fantastisk dag!!
Gandalf blev BIR-valp och gick vidare till BIS final......vilket då gjorde att vi fick vara kvar hela dagen.....
Han var så enormt duktig så jag har aldrig varit med om maken, känner mig lyckligt lottad till denna underbara hund! En stor kram till Ulrika!! (Gandalfs uppfödare/Ullsåsas kennel)
Att han orkade!!!
Solen gassade jätte varm hela dagen och det var säkert närmare 400 hundar där....
Sökte skugga så gott det gick och då låg han och sov som en stock ibland och annars låg han och tittade sig omkring.... med alla dessa människor och hundar omkring sig......han är verkligen cool!
Som tur var så hade jag också paraply med mig så han kunde ligga bakom det.
Vi tog även lite promenader i skogen också mellan varven.....
In i BIS final tillsammans med ett 20 tal andra hundar....tänkte lite att hur ska detta gå.....men han var så fokuserad och duktig....brydde sig inte om alla de andra hundarna och orkade fortsatt följa mig såååå bra! Han har redan fattat vad det är som gäller då utställningskopplet kommer på och han gör verkligen bra ifrån sig. Själv kände jag mig lite rostig och ganska så nervös innan vi skulle in i ringen men väl inne i ringen så kom en del tillbaka ganska snabbt.....roligt, kanske man är tillbaka in i gamet igen fortare än vad jag trodde........
I BIS-finalen var det små hundar med lite päls som gällde.....en enda stor hund blev kvar och det var en boxer......så vi fick lämna ringen utan placering.
Det spelade absolut ingen roll !!! Jag var såååå nöjd med dagen och hur min lilla kille hade klarat av det hela! Han är ju bara 6 månader gammal!
Idag är både Gandalf och jag trötta.....dags igen den 10 maj på SKK utställningen i Skara/Larv.

6 kommentarer:

Eva sa...

Ohhh så duktiga ni är... Lovar att hålla tummarna den 10:e då vi inte har ngn utställning förens ni kommer upp får vi hålla oss till träning hemma.. =)

Marita sa...

Nu fattar jag hur man gör för att skriva kommentarer :-)

Irene sa...

Verdens beste Gandalf!

Thina sa...

Tack ska ni ha!!!
Ja, visst är han toppen duktig den lille killen!
Bra att du har kommit på det hela Marita.....då förväntar jag mig en o annan kommentar ibland... :-)
Hoppas det blir utställning då jag kommer upp det vore så kul Eva.
Du har fattat det hela Irene :-)
Kramisar från
Thina, Mysen och Gandalf

Famos/Menageriet sa...

GRATTIS TILL VÄRLDENS BÄSTA OCH FINASTE GANDALF!
Till matte oxå förstås!
Men Oh, så roligt!
Lovar gott för framtiden.
Visst är det kul?
Nu håller vi tummar och klor till den 10:e.
Ha det så gott!

Thina sa...

Tack så mycket!
Ja, det var jättekul!
Ha det så bra du också!!!
Kram från Gandalf och Thina