söndag 5 april 2009

Första turen i Tanum

Så här trött var lilla jag efter gårdagen....


Inget fel på framåtbjudningen idag........

Måste gnägga lite efter mina nya kompisar i hagen.....Marita skakade i takt med gnägget och skrattade för fullt......jag tror de trivdes riktigt bra de två.......!!!

Upp till Tanum idag också för nu var det dags att få lite ordning på hästen min. Slut på slöa dagar.....
Han såg ut som jag vet inte vad......och det var också dags för premiärridtur i Tanum på honom.
Den fick Marita stå för som gillar fart och fläkt och lite till......finns en hel del energi samlad nu, lång vila, han har flyttat och det är vår.....
Marita ska hjälpa mig att få igång honom ordentligt så vi ska ha delad ridning m.m.
Skönt att få hjälp med honom ......så han får mera av allt. Tusen tack Marita!!! Och jag har redan sett att Zorba gillar dig!!! Känns bra!!!
Härligt att vi har fått fixat till honom och att han fick komma ut på en ordentlig tur i lugn och ro.
Det såg ut som om både Marita och Zorba gillade det!!! (Marita ringde efter turen och det hade gått jättebra)

Solen skiner för fullt idag också men det har varit en ganska kraftig vind.

Hundarna fick vara hemma för deras lillehusse Vegard ville så gärna vara tillsammans med dem idag. De hade tagit en promenad tillsammans och så lekt en del så klart.


Då var helgen slut och imorgon väntar en ny arbetsdag.....utan elever för de har påsklov....mitt påsklov startar vid lunch på tisdag.

3 kommentarer:

Eva sa...

Skoj att det går bra!

Marita sa...

Hejsan Thina!

Tack så mycket!! Supert trevlig är Zorba! Det är så roligt att ni är här!

puss o kram

Camilla sa...

Så fina de är! Wow!