söndag 12 april 2009

Påskdag i solskenet

Blåsippebacke är väl underbart, då är det verkligen vår på allvar!
Nästan som ett vykort.....
Dags för att ge sig ut i skogen med Zorba
Irene kliar sig i huvudet över markvibratorn medan Isabelle solar
Mattes gosegris.....Zorba är ju sååå go!!
Vi gosar väl lite först och sedan kan vi ...........
leka!!!


I morse åkte Gandalf och jag upp till Tanum och Zorba!
Besökte först ICA och köpte färskt gott bröd.....en god frukost med nybakat bröd var inte dumt och det var jag inte ensam om att tycka.
Då var man bra rustad för ett pass i stallet......mockning till att börja med.
Sedan var det dags för stortvätt av Zorbasvans.....jag lovar det finns en hel massa hår i den...schampo och sedan balsam.....härligt svart och fin blev den.....vilket faktiskt anstår en Friser :-) .
Dags för ridning.....först red jag en stund och sedan gav sig Marita ut i skogen.
Jag gick och hämtade Esmie för lite longering eller cirkelinggame som det kallas i Parellin.
Hon var så duktig på detta och fattade allt jag bad henne om, så det märktes att hon var van vid att bli hanterad på detta sätt.
Undertiden jobbade Irene hårt med att försöka få igång markvibratorn, och lyckades till slut med detta också , inte illa Irene!!!
Gandalf, Raajoe, Isabelle och katten Simon var med på det mesta eller låg och solade......Gandalf var ganska upptagen med att leka med katten mellan varven.....de är mycket goda vänner de två.....känns lite ovant .....mina greynounds har ju inte direkt uppskattat katter på just det sättet....naturligtvis så höll Raajoe och Gandalf full fart på sin lek de också.
Det var dessutom mycket spännande att se vad hästarna höll på med även om de är lite väl stora ........men jag vill ju helst att han ska akta sig för dessa stora djur och har stor koll på våra gemensamma stunder......min önskan är ju i det långa loppet att Gandalf ska kunna vara med på en och annan ridtur.
Nu är det snart dags att åka till Cristina dit vi är bjudna på middag ikväll. Det ska bli jätte trevligt!

Ha en trevlig kväll ni också!!!!

5 kommentarer:

Eva sa...

Så trevligt att ni blev bortbjudna... Vi har precis blivit ensamma efter att ha haft folk på besök... =)

Thina sa...

Hoppas att ni hade det trevligt!!!
Vi hade det jättetrevligt och god mat var det.

Famos/Menageriet sa...

Vilka härliga vårbilder Du har tagit!
Ha det gott!

Thina sa...

Tack!Det är ju sååå roligt också!
Ha det så gott du också!!

Anonym sa...

Hur gick markvibratorn?