lördag 18 april 2009

Härlig dag med mycket häst och hund


Puss på dig Zorba.....du är underbar!

Irene i full koncentration.....

Ja, nu var du duktig, morot påväg.......(motivation :-)......)

Jag heter Esmie och är chef i hagen!



Jag heter Veronika o det är jag som hittar på allt bus precis som en tonåring sig bör......
Okey Simon då hjälps vi åt och lyfter......kom igen!


Tänk att man ska behöva göra allting själv.......

Har vi bättrat på oss? Matte kallar mig för världens vackraste och duktigaste.....:-)
Nu är Irene bara såååå intressant......och gott är det.....och kul har vi alla 5 !

Strålande solsken och vi satte igång med hästarna. När själva skötseln av hästarna och allt runt omkring var klart så var det dags att sadla Zorba.
Det var jätteroligt att rida idag och både Irene och jag red på honom.
Jag tror Zorba hade det lika roligt som vi och det blev en härlig stund tillsammans.
Tillbaka i hagen igen vankades en hink med smaskens mat. Nöjd och belåten Zorba!
Det är mycket lugnare i hagen nu och damerna har börjat acceptera herren som har flyttat in, fast lite pli måste man ju ha på honom mellan varven tycker gammelstoet Esmie.

Då var det dags för lite utställningsträning med Gandalf och det gick jättebra, kul och tur det för nu börjar det ju som sagt att närma sig med stormsteg.......
När man har busat runt hela dagen och tränat utställning så är det verkligen jättegott med pålägg som Irene ville bli av med och gav till hundarna (hon passade då också på att roa sig och hundarna lite grann...).......det var uppskattat av allihopa vill jag lova!
Därefter var det dags för Gandalf och mig att åka hem till hussarna och Mysen.
Mysen hade varit ute på tur med lillhusse.
Gandalf är nu jätte trött men ett grisöra kan man ju alltid knapra på en stund och sedan vila upp sig i lugn och ro i den Japanska tv-stolen. Det är så härligt för han kan verkligen koppla av, vilket jag tycker är jätteviktigt det också.
En härlig dag med häst och hund!!!

1 kommentar:

Ullsåsas blogg sa...

Snygg extriör bild på Gandalf det ser kanon ut.
Kram från stolt uppfödare