fredag 7 augusti 2009

Dags för nya skor

Kjell och lille Kevin......kanske en blivande hovslagare....
Världens Gladaste baby
så söt

Gandalf tyckte lille Kevin var sååå spännande

Igår var det dags för Zorba att få sig nya skor igen.
Då jag känner hovslagaren privat och han bor nästan granne så åkte jag med honom upp till Tanum.
Han hade sin lilla son Kevin 4 månader med sig och jag har väl aldrig varit med om snällare och gladare baby......han bara satt och log och var glad. Så fort man pratade med honom så skrattade han med hela ansiktet.....vilken härlig liten baby han är!
Medan han skodde Zorba så fixade jag allt med hästarna, det har varit min uppgift i ett par dagar då Irene har varit på en liten semestertur. Inte för att det är så betungande precis.......nytt och fräscht vatten, mockat i lösdriften och kontroll på att allt var lugn och hästarna hela och mådde bra. Morot och kelning stod ju också på min egna lista så klart.
Hoppas att de har haft det trevligt för det är dem väl unt!!!
När vi kom tillbaka så blev det en fika i solen på altanen.
För övrigt så var det en lugn och skön dag med ett underbart väder. Skulle dock tro att Gandalf tyckte att det var en ganska tråkig dag för jag hade bestämt att vi skulle ha en vilodag från allt vad lydnadsträning eller liknande heter......

2 kommentarer:

Eva sa...

Stackars Alfen som inte fick göra ngt.. Ha ha ha... Skönt med glada barn.. Finns gott om den andra varianten kan jag lova!

Thina sa...

Ja du den där andra variamten av barn kan uppöevas som negativ mellan varven....:-)