fredag 28 augusti 2009

På besök i Stockholm

Hopp-momentet i L1 funkade sååå bra!

Här gick det undan kan jag lova........
största problemet blir väl jag .......ska ju hinna med....
Inga problem och bara såååå kul.......
Detta gick på engång det också.......

Duktiga Trasan ......här går det också undan.....kan vi kalla det slide-stop....:-)
En ganska nöjd Trasan efter dagens träning......dags att åka vidare!
Gandalf och jag är på besök i min kära hemstad Stockholm....ja, jag är en tvättäkta 08:a, så det så!!!
Mysen hon är hemma hos husse för det här med utflykter på flera dagar är inte speciellt uppskattat .....så hon fick som sagt stanna hemma.
Lite träning i att vara ifrån varandra kan ju inte heller skada. Att vara ute på egen vift kan nog vara bra träning för en liten Gandalf!
Jag bor hos Eva i Haninge och det finns mycket som händer i ett bostadsområde tycker Gandalf....en hel massa att titta på och det är folk och bilar mest överallt känns det som.....man har nog gått och blivit en lantis.... :-)
Jättekul att vara här men livet på landet är det som jag trivs bäst med.
Igår var vi och shoppade lite plus att Eva fick håret klippt.
Det blev lite rea-klipp också då de skulle bygga om en stor butik och sålde ut allt....kan bara nämna att det var en butik som hade en ganska stor och spännande hästavdelning.......behöver jag säga mera......både Zorba och jag kan nog känna oss nöjda med den shoppingen.
När det var färdig shoppat blev det ett besök på brukshundklubben i Ågesta (södra Stockholms Brukshundklubb) och lite lydnadsträning för Gandalf (man kan ju inte alldeles banga ur med träningen bara för att man är på besök i den stora staden).
Eva fick agera tävlingsledare och dirigera oss.......det gick faktiskt jättebra och kändes toppen, både Gandalf och jag njöt av träningen.
Som belöning på avslutat träningspass fick han prova på Agility banan och det tyckte han verkligen var jätte roligt.
Han har endast provat några få saker på en sådan bana en gång tidigare så jag tycker att han var jätteduktig. Han fixade det mesta på en gång (kanske inte helt enligt boken) och det med full rulle och glädje....kul!!!
Den som egentligen skulle prova på detta med Agilitybana var Evas Basenji Trasan för att Eva ville hitta något som de kan sysselsätta sig med som båda kan tycka är roligt och som kan ge honom bra stimulans......
Trasan var också såååå duktig och jag tycker verkligen att det verkade som om han tyckte att det var skoj.
Kanske har vi ett vinnande lag där!!!
Som tur är så har Eva hållit på med Agility då hon var yngre så jag några tips om hur det ska gå till, bra, för detta är inte något jag kan.
Då alla var lite trötta och nöjda bar det av till min gamla mormor på 94 år.
Hon är verkligen en härlig och underbar mormor och det är alltid lika roligt att träffa henne!
Vi köpte med oss kaffebröd och en bukett blommor.
Ett trevligt besök och det är synd att man inte kan träffa henne oftare.
Vid det här laget var vi alla ganska möra efter dagens aktiviteter så det var skönt att styra färden hem till Eva igen och äta en god middag och slappa lite.
Kan berätta att Gandalf var så trött så öronen hängde......brukar vara ett bra mått på en trött och nöjd Gandalf..... :-)
Vi hade det sååå roligt med hundarna, så beslutet blev att göra ett besök till på en Brukshundklubb idag, mellan allt annat som ska bli gjort ......
Glädjande besked kom per msn om att mamma Amy började bli sig själv igen......lät precis som hon berättade om Gandalf......päronet kanske inte faller så långt från äppelträdet.....
Ulrika vågade inte riktigt ropa hej ännu men hon kände det som att det gick åt rätt håll. Så skönt!!! Krya på dig fortsatt Amy och hoppas det bara går åt rätt håll nu!!!!!

1 kommentar:

Eva sa...

Jadu Alfen såg riktigt trött ut igår kväll... *ler* Skönt när dom har fått lite stimulans.. Ni var verkligen duktiga igår både på lydnaden och agilityn... Skoj att se er träna, då man verkligen ser skillnad mellan gångerna.. =)

Nä nu ere väl dax för frukost skulle jag tro...