onsdag 19 augusti 2009

Skon på plats

Igår morse åkte jag och hundarna upp till Tanum för att bl.a. invänta hovslagaren så att han skulle slå på skon och kolla så att allt var okey efter gårdagens händelse....Zorba vred av skon halvt och fick kappan in i hoven.
Han kom och kollade det hela och spikade på skon igen....allt var okey och det var absolut ingen fara....han tycker säkert att jag är jättefjantig med min häst men det är han alldeles för snäll för att säga....
De senaste dagarna har varit rätt så lugna och det är ju egentligen inte fel då det varit rätt mycket som har skett under sommaren.....skulle vara kul att få ett jobb bara...inte finns det så många jobb att söka heller just nu tyvärr men jag hoppas att det ska komma igång lite mera nu när semestrar är över och kanske man hör något från min gamla arbetsplats....de har ju nu fått in ovanligt många elever.
På kvällen kom Cristina och Sally så det blev en långpromenad. Trevligt!
Gandalf och husse gav sig ut på en joggingtur.Det där med joggingtur med husse det gillar han verkligen!
Vi vill även idag sända en hälsning till "lilla" Ebba: vi hoppas att det är mycket bättre idag. Tyvärr så var det ju inte det igår.....kanske efter att hon var under dagen på djursjukhuset....och sedan mattes ömma omvårdnad! Vi hoppas på det! En Speciell kram till Ebba och Annica!!!
Idag hade jag tänkt mig att plugga lite extra på de hundraser som jag är lite osäker på inför den kommande utställningen och sedan kanske det blir träning med Helena och Schäferklubben i Uddevalla......har inte bestämt om vi ska vara med på det idag eller inte.

Vi får se vad dagen har att komma med!!!

Idag är första dagen i resten av ditt liv!!!

6 kommentarer:

Eva sa...

Dom sista orden i din blogg är verkligen bra... Hoppas att ni får en underbar dag... Kram

Annica sa...

Ja idag är de lite bättre med Ebba. Hon har åter igen kommit på att hon har fyra ben och att man kan dricka om man är törstig. Så nu har de vänt och de kan gå på rätt håll. I går när vi var inne så sa dom att de inte var konstigt att hon mådde som hon gjorde då de inte var någon liten infektion hon hade i livmodern.

Åter igen tack för alla kramar!

och många kramar till er också!

Katarina sa...

Läste ikapp din blogg igår men det blev aldrig nån kommentar då. Jösses vad du hunnit med och vad kul att du ska vara domare!!! Tror jag ska försöka övertala dig att hålla i nån utställningsträning framöver...vi behöver verkligen nån med dina kunskaper.
Har du anmält dig till lydnadstävlingen i Tanum nu då? Det hoppas jag för jag ska nämligen dit och heja på dig!!!

Thina sa...

Så roligt att Ebba är bättre Annica!!! Toppen!!!Underbart att höra!

Tack för det Katarina!
Jag hade först som mål att tävla i Tanum den helgen men det fungerar dåligt då jag och Gandalf ska på Collieläger i Tånga Hed....och det kanske var lite väl optimistiskt också då han har en del kvar kan jag känna även om han är sååå duktig. Just nu har vi en del tonåringsfasoner och hormoner att disk. med också....Fast Världens Bästa Gandalf det är han ändå!!!
Ser verkligen fram emot Collielägret så det var synd att tävlingen i Tanum var samma helg!
Tävlat eller ej så hade det varit roligt att vara där iallafall.Men det går ju fler tåg....
Hoppas att du vill komma och heja på oss en annan gång!!! Det behöver vi!!!
Kram
Thina

Katarina sa...

Vad synd! Fast visst förstår jag att du vill på collielägret. Det blir säkert jättekul. Det blir fler chanser att tävla, ni är nog snart på G skulle jag tro. Hoppas vi ses i höst!

Thina sa...

Ja, det hoppas jag också....det vore jätte trevligt att ses!!!