lördag 1 augusti 2009

Besök i Götene

Världens Bästa Vega!
Mattes gullegris.....
vilket uppskattas...
Allting är ömsesidigt .....så söta tillsammans!!! Vilket lyckokast!!!

Dags för stretching.....funkar fint!!!
ser ut som om de har gjort detta hur ofta som helst......det är fösta gången!!!
Härliga lilla Ebba!!!

Helt oemotståndlig!!!
Deras fina gård

Drömtillvaro för människor och djur!!!
Igår kväll kom jag hem från mitt besök hos Mimmi med familj i Götene.
Det var verkligen jätte trevligt och de bor på en underbart fin gård!
Nu fick jag träffa Mimmis nya hund Vega som är en Bordercollie på 6 år.
Vega har tillbringat sitt liv med att valla får och nu ska hon valla nöt hos Mimmi.
Vega kan ju redan valla så det är Mimmi som nu ska lära sig denna ädla konst vilket hon tycker är jätteroligt. Vega ska lära sig att valla nöt istället för får men det verkar som om hon passar ännu bättre till att valla nöt så detta har fallit väl ut!!!
Vega är verkligen en trevlig och sympatisk hund som jag tror Mimmi med familj kommer att få mycket glädje tillsammans med. Det kändes som om Mimmi och Vega passade sååå bra tillsammans, jättekul!!!! Lycka till i fortsättningen med Vega och vallningen Mimmi!!!!
I torsdags eftermiddag var vi i Mariestad och besökte min kompis Una som är hundfysioterapeft för att kolla igenom hunden och få hjälp med lite förebyggande och underhållande skötsel. Una lärde Mimmi hur hon skulle stretcha och massera Vega bl.a. Ett stort tack Una!!!
Efter kvällspromenaden provade vi på detta med stretching på både Vega och Gandalf. Detta är ju något som jag har varit van vid att göra på mina Greyhounds men tacklat av mig.....får bli ändring på detta......det är ju faktiskt lika behövligt och bra för Gandalf. Han och Vega var jätteduktig och det var absolut inga problem!!!
Vega och Gandalf har verkligen haft jätteroligt tillsammans och lekte som bara den.
Gandalf skötte sig i stort sett jättebra hos Mimmi, skönt att man kan åka bort och det fungerar så bra!!! Nu var vi ju dessutom bara Gandalf och jag för Mysen var hemma hos husse och lillhusse.
Mimmi har också sin dotter Ebba på 2,5 år och sin man Per. Båda dessa var mycket trevliga att träffa. Ebba är verkligen en alldeles underbar liten tjej som verkligen kan ta en men storm!!! Så gullig och så enormt duktig.
Hon är verkligen Världens Duktigaste och Härligaste Ebba!!!
Igår idkade vi lite hundvård på Vega, vi fixade till tassarna, ryckte örondottar och en del annat, hon blev sååå fin.
Det blev också en tur till Skara för att inhandla borste, sax och sele m.m..
Tyvärr så hade vi verkligen inte vädrets makter med oss men det spelade inte så stor roll för vi hade det verkligen jätte trevlig och mysigt ändå!!!
En jätte trevlig tur !!!! Tusen tack Mimmi!!!!

2 kommentarer:

Mimmi sa...

Tusen tack själva. Det var fantastiskt trevligt att ha er här. Ebba pratar fortfarande om Thina och "Gamlaf". Wega och jag har varit ute och provat selen, vi drog en liten björkstam. Det gick fint efter ett par sneglingar bakåt.
Kram till er alla och tack än en gång för att ni kom. (Nästa gång kommer vi till er)

Thina sa...

Det ser jag fram emot!!! Välkomna!!! Kram