söndag 16 augusti 2009

Fisken har flyttat

Nu är det söndagsmys......


Igår var det en lugn lördag då det fanns tid till att städa huset och att handla, det behövdes då jag bedriver krig mot de eländiga björkfröna....samt en del Gandalfhår....
Vid 13-tiden kom Ulrika (en arbetskamrat) och hälsade på. Det blev kaffe och paj.
Jätte trevligt att du kom Ulrika!!!
Då alla våra fiskar utom en är borta i akvariumet så tyckte vi synd om den ensamma fisken......vi kunde heller inte med att ta död på den bara för att vi hade lust att avsluta detta med akvarium...lösningen fanns hos Ulrika som har ett fint akvarium. Han fick flytta hem till Ulrika!!! Tack Ulrika! Kanske låter detta lite larvigt men varför skulle inte han ha rätt att leva....ja, ja nu är det löst iallafall, det känns bra och vi kan tömma och ställa undan akvariumet.

Vädret igår var inte något man skriver hem om precis men jag hann med lite aktiviteter med hundarna och en genomborstning av Gandalfs päls......då han forsatt fäller en del känns det bättre att borsta honom utomhus....det flyger nämligen en hel del päls åt alla möjliga håll då man borstar....det känns till och med rätt så ludet i munnen mellan varven.... :-) Kan upplevas som negativt och det gör det.....men fin blir han!
Sen kom regnet för att stanna....och idag blåser det som bara den. Hoppas att det ska lugna ner sig lite! Det är något enormt vad det kan blåsa vid dessa kanter av vårt avlånga land....innan jag flyttade hit hade jag aldrig upplevt så mycket blåst, eller vi kan till och med kalla det för storm ibland tycker jag.

Jag hade tänkt mig att jag skulle börja cykla lite med Gandalf så han får träna på detta och vänja sig.....enligt utsagor jag hört och sett så ska man kunna börja med detta då de är runt 10 månader gamla...jag börjar försiktigt. Pratar nog lite med min uppfödare Ulrika också...för säkerhets skull!

På kvällen blev det en god middag och speedway på TV.
Jag önskar er alla en riktigt trevlig och skön söndag!!!

Inga kommentarer: