tisdag 18 augusti 2009

Inget speciellt alls

De senaste två dagarna har varit ganska alldagliga med vanliga sysslor och sådant som man måste få gjort hemma som dammsugning och tvätt.....hur kul är det att skriva om ....??
Detta med dammsugning kan innebära lite mera upptåg än i andra hem kanske.....Gandalf tycker att den ska man helst anfalla lite lätt och skälla på .....detta tycker jag då upplevs som negativt så det jobbar vi på.....det är inte att han är rädd för den och igår kom jag på att dammsugaren får nog för mycket uppmärksamhet av mig....han är ju som sagt var så "sotis" som det går an att vara.....och så låter den och det där munstycket som går fram före mig är klart det som är kul......ja,ja det är ju egentligen en världslig sak!

Igår var jag också hos Zorba som då kom haltande till mig i hagen och jag upptäckte snabbt att han hade vridit sin sko och kappan hade han fått in i hoven.....om och när man vill något väldigt gärna så kan man bli rätt så stark.....jag slet loss skon där och då med bara händerna....hur det gick till det vet jag inte riktigt men jag är så blödig med mina djur så jag bara skulle ha bort den där och det snabbt ......stackars Zorba! Då den var borta tog vi in han i stallet, spolade rent och kollade ev. skada men det såg rätt bra ut och det hade inte blött eller något sådant.....men ringde hovslagaren ganska omgående och han lovade att Zorba skulle få på sin sko idag igen och att det var inte farligt. Stackars min omgivning ibland....larmet går verkligen så fort som möjligt då det är något med mina djur.....ja, ja tror nog att de har vant sig .....hoppas jag!

I söndags kväll hade husse och Gandalf premiär på att jogga tillsammans ......vet inte riktigt vem av dem som var tröttast då de kom hem.....härligt för dem båda och det kommer nog att bli en vana! Mysen och jag är inte gjorda för joggning så vi var hemma.....Mysen med benen i vädret i soffan ....Hon var så nöjd med den långpromenaden som hon hade fått tidigare på dagen. Tyvärr så har hon en gammal skada som ger sig till känna om man pressar henne för mycket, vilket gav sig till känna då husse provade att jogga med henne.
Det får bli promenader och att springa lös för hennes del.
Igår kväll gick vi en långpromenad alla fyra.
Prioritet 1 idag är Zorbas sko!

Hoppas eran dag blir en mycket bra dag!!!

1 kommentar:

Eva sa...

Stackars Zorbin.... Inte kan man ju ha det så... Skickar många pussar till Zorba.. =)