lördag 15 augusti 2009

Söta gulliga Saga och Pia

Dags för Saga att få nya skor.
Sagas matte Pia

Igår var jag först och hälsade på Pia och Saga! De har stått i samma stall som jag och Zorba stod i förra året. Saga är ett underbart snällt och gulligt Islandshäst sto som både Zorba och jag tycker jätte mycket om. De var kompisar ute i hagen och var bara snälla mot varandra.....de delade till och med på sina hö högar....det ni! Saga har en lika gullig matte vid namn Pia.Saga är Pias ögonsten så ni kan kanske gissa att Saga är ganska bortskämd och klär jättebra i rosa ... :-) Nu var det ganska länge sedan vi sågs så det var jättekul att träffa både Saga och Pia! Saknar att ha er i samma stall den saken är klar!!! Trevligt att vi håller kontakten och ses ibland!!!
Efter detta trevliga besök åkte jag till Zorba som faktiskt inte står så speciellt långt därifrån men tyvärr för långt för att kunna ha sällskap ut på en ridtur......
Zorba var på sitt allra bästa gåborts humör och vi tränade Parelli på allra bästa sätt....avslutade med en barbacka tur på Zorba iförd enbart repgrimma och rep!!! Härligt!!! När man har en sådan här lyckad träning så känns det verkligen underbart för den träningen vi gjorde igår kräver att man har en god gemenskap med sin häst och att den vill följa dig.....han var toppen och jag märkte på honom att han verkligen uppskattade våran träning han också. Det var nu ganska länge sedan som vi hade ett sådant här träningspass.......tex. så följde han mig helt lös och bredvid mig i den gångart som jag hade....Min underbara Zorba!
På kvällen blev det en härlig motorcykeltur tillsammans med min man och middag på en jätte trevlig restaurang i Hunnebostrand.
Kan det bli ett bättre slut på en bra dag?!!!
Idag håller vi tummar, klor och hovar för Eva, Mathias, Trasan och Ina som är på utställning!!
Väntar med spänning på att få höra hur det gick!!
Hoppas ni får en underbar lördag och ta till vara på de goda i livet!!!

2 kommentarer:

Eva sa...

*dansar hulahula* Det gick ju asbra... =) Tack!!!

Thina sa...

Så roligt!! Då kliver du uppåt mot toppen på listan....nu får de andra minsann se upp!!!
Kram