torsdag 20 augusti 2009

På besök

Pias söta lilla vaktkatt......
Ibland kan det bli lite trångt i soffan.


Igår blev det lite allmänna göromål hemma, handling och sedan ett besök hemma hos Pia.
Jag hade aldrig varit hemma hos Pia så det blev husesyn i deras fina hus och ett trevligt möte med hennes mycket söta lilla vaktkatt. Lite blyg i början men sedan kom hon och ville bli klappad.
Därefter blev det kaffe och glass på altanen och en trevlig pratstund!
Tack Pia det var verkligen jätte trevligt!!!
För hundarnas del blev det en långpromenad på förmiddagen med lite inslag av lydnadsträning och på kvällen var det dags för husse och Gandalf att ge sig ut och jogga.....snacka om vilken kondition min man och hund kommer att ha om ett tag.....
Lady Mysen och jag var hemma och gjorde middag....jaså ni visste inte att Ladyn var bra på att laga mat.... :-) eller kanske inte .....fick några glada tillrop sedan styrde hon kosan till soffan och placerade benen i vädret....som sig bör.
Jätteroligt att få höra att Ebba nu mår bättre!!! Såååå gott Annica!!!
Håller också på att ladda inför kommande utställning den 30:onde då jag ska döma Det ska verkligen bli jättekul men det är några raser som jag nu tittar lite extra på ras standarden på så att jag verkligen vet hur det ska vara......detta ska verkligen bli så bra som möjligt hoppas jag.
Idag får det bli letande efter jobb, Zorba, ordnad och ren lydnadsträning med Gandalf.
Lite slarv med detta några dagar nu......men det kanske är bra så det får sjunka in lite i den lille mannen.....han är ju nu dessutom väldigt mycket tonårs pojk, så.....det kanske är ok....
Lev i nuet.....lev idag!!!!

3 kommentarer:

Annica sa...

mmm de såg mysigt ut de där i soffan.
Gandalf ser nästan lite avis ut på sin kompis...ler

kram från oss i Åstorp

Thina sa...

Han är Sveriges mes svartsjuka hund tror jag ......det var därför han hamnade där.....vi kallar honom Sotenäs....

Kram

Eva sa...

Mysigt att åka iväg på en lite tripp... Närkontakt av tredje garden e väl skojigt?? *s*