lördag 8 augusti 2009

Morgonpigg med blommande Orkidéer

Lycka till idag Chippen......du kan väl göra om bedriften från förra helgen....
Morgontrötta Gandalf

Mina blommande Orkidéer....de andra får man än så länge vänta på.



Mitt lilla skott ....ganska så stolt över den....och så liten och söt....


Vi vill önska Eva, Mathias och Chippen lycka till idag då Chippen ska starta i Mälartrofén i Västerås. Vi håller tummar, klor och hovar krampaktigt!!!
Lycka till önskar vi också Maria, Peter och Apollo som också ska starta i Mälartrofén.
Tur att ni inte har hamnat i samma lopp men jag sätter en slant på att ni möts i finalen nästa helg!!!
Jag brukar alltid vakna mycket tidigt på morgonen och det är faktiskt ganska skönt.....då är det lugnt och ofta mycket vackert ute om det då inte är på vintern så klart för då är det ju mörkret som gäller så dags. Det är verkligen tystnaden som gäller så det blir som medicin för öronen inför en ny dag.
När Gandalf var liten så var också han uppe med sin matte vid den här tiden men nuförtiden händer det ganska sällan då han har blivit en mycket morgontrött kille. Just i morse har han faktiskt varit igång tillsammans med mig och dessutom pigg som en mört men .....nu sover han igen....
Lady Mys skulle aldrig drömma om att gå upp ur soffan vid den här tidpunkten på dagen .
Kom att titta på mina fina Orkidéer i morse och tänkte att de måste jag bara visa......det är nämligen något jag samlar på mig och uppskattar väldigt mycket. De är ju så vackra med sina blommor som står sig sååå länge.
Just nu är de verkligen i högform och det är några stycken som är fulla av knoppar men har inte slagit ut ännu så det kommer att bli blommor här hemma under en lång period nu.
Så härligt!!!
Här skiner solen idag och jag hoppas att ni alla får en underbar dag!!!

2 kommentarer:

Eva sa...

Jadu det gick ju sådär men jaja sånt är ju livet... Är man för stor för en box så är man.. Kanske hade vi lite snabbt kunnat bygga ut den? Orkideerna är verkligen fina.. Men själv har jag gett upp dessa då dom blommar endast 1 gång sen bara blir gröna blad.. Tror inte mina gröna fingrar är tillräckligt bra.. *s*

Thina sa...

Ja, vilken bra idé,,,,att du inte byggde ut boxen lite snabbt....??
Om man inte får dem att blomma igen så kan jag förstå att de inte är roliga ....men visst kan du det!! Kram