måndag 3 augusti 2009

En trevlig söndag

Nya leksaker och jag ska ha alla själv......så det så!!!
Lite brottning är alltid skoj....
Timeout en stundEnsam på stora grusplanen.....var är alla o alla bara tänker på sig....är det ingen som tänker på mig då......???!!!
De små kattungarna börjar bli större och vågar sig fram
Hungrig Zorba!
Är du också törstig?
Det gäller att vara praktisk.....vi kliar varandra.....!
Vem ska klia mig då......badkaret kanske.....??!!
Camilla och Diablo i full träning

Det söta lilla fölet Spirit (Diablo är pappa)Tillsammans med sin mamma Lucilla
På den här gården tränar även den yngre generationen med hästen
Igår åkte jag först upp till Zorba och myste med honom.
Han mådde toppen och var glad och gullig som vanligt. Fixade och donade med honom så han blev fin och kollade så att allt var okey och det var det.
Innan jag åkte hem så blev det en kopp kaffe med Irene och Gandalf hade fått sig en lekstund med sin kompis Raajoe.
På eftermiddagen gick färden hem till Camilla och jag hjälpte henne lite med Parelliträning med hennes Islandshingst Diablo. Det behövdes lite tips på variation så att träningen blev lite intressantare och roligare för dem båda......det är lätt att fastna lite ibland och då kan det vara bra med lite inspel från någon annan. Vi gjorde också lite trickträning vilket han verkade uppskatta. Diablo är verkligen en jätte trevlig och fin häst men han är en stark individ så det gällde verkligen för Camilla att ligga i.
Camilla och Diablo var verkligen jätteduktiga och det var jätteroligt att ha en stund tillsammans med dem!! Du har verkligen kommit en bra bit på väg Camilla!!!! Så roligt!!! Fortsätt så!!
Då jag var uppe hos Camilla fick jag också glädjen att träffa hennes gulliga barn och det supergulliga fölet med sin söta lilla mamma.
Det var ett jättetrevligt besök!!!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Åh vad fina bilder! Spirit är verkligen nyfiken på världen.

Tack än en gång för mer uppgifter och hur vi tar oss vidare. Känns som om vi tar ett kliv till nu!

Eva sa...

Så fina dom var både stora som små korthåriga och lurvigare... Har inte fått bilderna på Chippen ännu... Hoppas dom kommer imorgon.. =)

Kram