söndag 9 augusti 2009

Irene har fyllt år och en lyckad hundträning

-Jag har både "sålt smöret och tappat pengarna"......kanske kan den uppskattas då det blir kallt ute....och matte har sytt in den både här och där....

-Så skönt!!! Jag blev av med den till slut!
Bra plats för en Lady.....skuggigt och skönt!
Så roligt att busa med Raajoe igen !!
Nöjd och belåten efter en massa lek och dags att åka hem
Dagens mycket lyckade träning.....tyckte vi allihopa!










Igår gick färden först upp till Tanum för att uppvakta Irene och Isabelle i efterhand då de hade födelsedag i onsdags.
GRATTIS IRENE OCH ISABELLE!!!
Jag började besöket med att ordna lite hos hästarna och sedan blev det kaffe.
Isabelle fick en egen present från Gandalf och Mysen......vi tyckte den var gullig men jag tror inte att Isabelle håller med och dessutom är den för stor.....som tur är så är Irene mycket duktig vid sy maskinen så jag hoppas att hon kan sy in den både här och där.
Irene verkade mera nöjd över sina presenter.....hoppas jag.... :-)
Åkte sedan hem igen och åt en god lunch för mig själv då de andra var i Halden på bilträff.
På eftermiddagen kom Helena och vi tränade hundarna i lydnad. Det var jätte roligt och det gick jätte bra den här gången. Kul!!!
Gandalf och jag gjorde stora framgångar med apportbocken vilket kändes toppen då detta känns så svårt för oss.
Helena hade visat mig så bra hur jag skulle få honom snabbt tillbaka till mig vilket också ledde till att jag sedan kunde använda detta mycket goda tips så att även hon fick Gizmo mycket snabbare tillbaka till sig..... :-)
Tack för många bra tips och råd Helena!!!
Jag hoppas att vi snart ska få ihop våran träningsgrupp också. Vi är några stycken som ska försök få till det så att vi får en dag i veckan som vi kan träna tillsammans......jättekul!
Om du som kanske läser detta skulle vilja vara med så hör av dig.....det vore bara roligt!!!!
Oavsett om du har tränat i flera år och tävlat eller om du är ny så har man alltid något att ge varandra!!
Vi är på mycket olika nivåer i gruppen, allt från nybörjare och upp till högsta klasserna inom olika grenar.
Vad som är viktigt är att man ska kunna träna tillsammans med andra hundar och deras förare, i olika miljöer, stötta, puscha och hjälpa varandra. Helt okey med disk. men med respekt för varandra. Man får hjälp att se olater som man ofta lägger sig till med utan att man ens vet om det......m.m
Tror detta kan bli jättebra så det ser jag verkligen fram emot!!!!!
Om du tycker att du kan allt som är värt att kunna och att det endast är ditt sätt att träna på som är det rätta så är denna gruppen inget för dig utan då får du leta efter någon annan som passar bättre.
Vill du vara med?
P.S Lämna gärna en kommentar!!! Kanske har du några bra tips eller åsikter att komma med eller bara en liten hälsning! Det är såå jätteroligt att få kommentarer!!!

3 kommentarer:

Eva sa...

Klart att vi lämnar kommentarer.. Vilka fina bilder på Alfen och Gizmo.. Låter som att ni hade en riktigt bra dag.. =)

Thina sa...

Ja, det var det och träningen funkade toppen bra! Kram

Helena sa...

Den där metoden att få hunden att snabbt komma tillbaka med apportbocken har ju funkat kanon! Ibland får man snilleblixtar alltså...